ponnyjeff

Alla inlägg under juni 2012

Av Emma och Linnea - 13 juni 2012 22:20

Hej igen!

Får väll gå och lägga mig, så jag inte sover halva dan imorron också!:)

Satte alarm till 10 och vaknade 11:) Jag hör verkligen ingenting när jag sover!  

får väll sätta typ 10 alarm efter varandra så jag hör det..:)

Kolla in sarahs blogg( hon har haft den ett tag, och skriver kanske lite intresantare, och bättre en mig:)  )

www.ponnyguld.bloggplatsen.se

kommentera vad du vill göra med mig i sommar:)


Godnatt :)

   

Av Emma och Linnea - 13 juni 2012 16:14

Hej!

Det känns som det är sista veckan på sommar lovet och har ångest för det känns som jag ska till skolan nästa vecka!!

håller på att föra över massa bilder från mobilen men det blir över 2400 bilder det är massa konstiga små bilder som jag aldrig har sett!!

     

Av Emma och Linnea - 13 juni 2012 13:42

Hej!


igår gick jag upp och åt frukost och sen gick jag ut och renjorde hästarnas vatten spannar och gav dem nytt vatten. när jag renjorde jeffs vatten spann så stog han intill mig och andades i mitt öra:)<3 det var så mysigt<3:) sen gav jag jeff kraft foder så han skulle bli lite piggar till träningen. Sen när han hadde ätit upp så flyttade jag pontus till en liten hage som vi har stängt provosoriskt så dom tuggar ner det höga gräset.:) sen så planterade jag och linda blommor och det gick faktiskt bra!!:) jag och linda badade sen    haha jag han doppa mig innan henne..... så sen stänkte jag vatten på henne  haha hon blev sur men efter ett litet tag så blev hon glad igen:) 


Pay and jump

den 24/6 så ska jag på pay and jump i vinslöv!!:)

Jag ska nog hoppa två klasser en typ 50 cm eller 60 cm eller 70 cm och den andra 80 cm.

Sarah: Ska du vara med på den?:)

Linnea: Du kan ju vara med på barre?:)

Av Emma och Linnea - 13 juni 2012 10:52

Godmorron!:))Har precis vaknat och ligger och myser med en tjock, rund katt lisa.<3Inatt drömde jag om att jag och linda var ute och cyklade på en åker här hemma med hundarna. Vi stannade och plockade blommor och sen såg jag ett hus som jag aldrig hadde sett innan! Då såg jag några personer röra sig vid de söndriga fönstret. Jag sa till linda att lägga sig ner i gräset så de inte såg oss. Men de såg oss endå den gamla tanten fick ögon kontakt med mig och sa till sin dotter och kolla vad det va. Hennes dotter gick till oss och frågade om vi ville följa med dem och vara med och skrämma trollen. Men jag sa att vi skulle precis gå, men snälla sa flickan men jag sa till linda att ta sin cykel och cykla det fortaste hon kunde hem och jag sprang med hundarna för det var det lättaste sättet att komma hem snabbt. När vi var hemma så förklarade vi allt för mamma och pappa och dom ringde polisen.Usch det var läskigt!!:(Får väll gå upp ur sängen så jag får lite mat i magen innan jag går ut och gör något.kanske ska jag bada senare, jag badade två gånger igår men det var inte så varmt men det är ju så jäkla kul att bada. Men inte själv:( får väll dra med linda ut senare:)

Av Emma och Linnea - 12 juni 2012 21:30

tänkte berätta lite om mina ponnyer Jeff, Gulliver, Pontus

Jeff

Jeff är min c-ponny som jag köpte förra året i april. Han är född 2001 och är alltså 11 år i år. Han är korsning men vet inte med vad. Han är mörkbrun.

Jeff köpte vi för min andra låne häst Gulliver inte ville hoppa mer,och för att jag skulle ha en större häst som jag kunde ha och tävla med längre. Jeff älskar verkligen att hoppa, vad ska man sej han hoppar nästan allt man ställer upp ;).


Gulliver

Gulliver är en b-ponny ochär ett renrasigt gotlandsruss och är min låne häst som jag fick hem år 2007 eller 2008 jag håller inte koll så långt tillbaka(jag är ju blondin;) ) Han är född 1992 och är mörkbrun. Som jag sa han vill inte hoppa det är nog för att han börjar bli gammal.


Pontus

Pontus är min första ponny han är en a-ponny som är född 1991. Han är mörkbrun och är en shetlandsponny och har en lite mini ägare som rider och pysslar om han:) Jag har haft pontus sen jag föddes och han är vår lilla maskot här hemma;)

Av Emma och Linnea - 12 juni 2012 21:09

Hej igen!!  

komme hem från träningen för en liten stund sedan. Det gick bra vi hoppade först några kryss på kanske 40-50 cm och sen hoppade vi en liten bana på 80-100 cm. Han är så duktig min lilla ponny  

Har tyvär inga nya bilder på när jag tränar men jag får prata med sarah om jag kan få några:)


Av Emma och Linnea - 12 juni 2012 13:40

Ska ut och plantera blommor men min syster nu. Det undrar hur det går? 

Ska träna ikväll hoppas det går bra och jag inte trilla av igen som jag gjorde förra gången  

Söndag: var på pay and jump med mina två bästisar. Det gick väll bra men det kunde gått bättre:)

Måndag: Jeff fick vila och fick mycket kraft foder för att vi ska se om han blir lite piggare. För han har varit väldigt slö den senaste veckan när jag har ridit.      

bild sen i söndags:)


Av Emma och Linnea - 12 juni 2012 13:14

Hej!

nu har jag skaffat blogg . kanske inte kommer göra så många inlägg men ska vara så aktiv jag kan .

Bloggen kommer handla mest om mig och mina hästar men också om mitt liv.      

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Skapa flashcards