ponnyjeff

Alla inlägg under juli 2012

Av Emma och Linnea - 15 juli 2012 20:56

hej!

har inte bloggat på ett tag, och har inte haft lust.

jeff har fått vila i typ två veckor. igår red jag han och han var väldigt pigg och han höll på och rista och slå med huvet. vet inte varför men kan ha och göra med hans tand, den är sprucken och avbruten och imflamerad i tandköttet så ska förmodligen dra ut den snart.

får väll köpa ett hakamore och se om han tycker om det;)

i lördags så köpte jag ett fleece täcke som var mörkblått med en lite smalare vit rand runt och sen en lite bredare röd rand och en snurrad "fläta". bild kommer inom några dagar!!;)

måndag: åkte till ivö och hälsade på mina kusiner och badade:)

tisdag: gick på bio med min kusin och min syster.

onsdag: var på falsterbo horse show med min kompisar och kollade på lite allt möjligt.

torsdag: inteting specielt

fredag: inget specielt

lördag: red jeff:)

söndag: skrapat på stall fönster, räfsat ihop häst skit;)

 föresten på hästveda marknad så köpte vi höns:)

två kockinshina ( vet inte om det stavas så )

en svart som heter bitch för hon är så elak mot dom andra så vi har fått stänga in henne i en egen hörna;)

en grå och sen fyra svarta brahma kycklingar ( där kanske är en tupp och domkan bli 75 cm höga!!!!)


Av Emma och Linnea - 9 juli 2012 11:38

Hej! Idag så ska jag till ivö och träffa mina kusiner:) och min bästase kusin Emilia:)
Ska nog bada också:)

Av Emma och Linnea - 6 juli 2012 15:54

Hej! idag så har jag satt ihop tränsen och smort 6 st sadlar ( skulle smörja 2 till men orkade inte :)^^ )

nu kom jag precis in, för att jag har tagit kort på 8 st täcke som vi ska sälja ( 1 st regntäcke stl 155, 2 st vintertäcke stl155, 1 st termotäcke stl155, 2 st hansbo täcke stl 135, 1 st ulltäcke stl 155 och 1 st fleece täcke med hals stl 115 )

kommer tvätta fleece täcket och hansbo täcket och ulltäcket. kan inte tvätt dom andra:( dom är för stora.. ps! några täcke är redan tvättade.

kommer nog sätta in annons imorron eller nästa vecka:)


Av Emma och Linnea - 5 juli 2012 22:19


Hej!
Idag käns det som jag inte har fått något gort idag:/
Imorron så ska jag bannemej ta mig i kragen och rida båda hästarna och göra saker i stallet:) städa ooch mocka ut i en box kanske och sopa och slänga lite skräp och dona lite:)
ps. Gammal bild:)

Av Emma och Linnea - 5 juli 2012 15:31

Hej!

här är lite stigbyglar som jag skulle vilja ha:)


 

compositi stigbygel med bred fotplatta och stötdämpare:)

189:- på börjes


    

freejump soft up :)

2200:- på toprider.se


 

compositi stigbyglar rosa :)

179 :- eko


 

compositi stigbyglar:)

OBS!!VET INTE PRISET:)


 

free jump X up stigbyglar:)

2700:- på toprider.se

vet inte vilken färg, men det finns röd, brun, grön, rosa, blå och vanilj:)


kommentera vilken ni tycker är snyggast, som ni skulle kunna köpa:)


:)

Av Emma och Linnea - 5 juli 2012 14:47

Hej!

idag gick jag upp vid 8,30 och kollade på tv, kl 10,00 så åt jag frukost.

ca 11,00 gick jag ut i stallet och smorde 6 st träns + tyglar och 5 par stigläder:)

imorron så ska jag sätta ihop tränsen och smörja sadlar:)

sen så gick jag ut till hästarna och kollade så dom hadde vatten, och ja det hadde dom:)

sen satte jag på jeff och gulliver flugtäcke för dom irriterades mycket på flugorna och blineknagarna och bromsarna ( * stavning).

någon som vill va imorron?:)

här är lite bilder som jag tog precis:)


 

pontus:)

 

min lädergrimma:)

 

mitt ny pannband:)

       

LITE BILDER PÅ JEFF:)

 

monette:) blev faktiskt nöjd med bilden  :)

Av Emma och Linnea - 5 juli 2012 11:46

Hej!

idag så ska jag nog rida jeff och kanske gulliver också:)

igår provade jag lädergrimman och den passade som en smäck;)

har inte provat pannbandet men kollade på det andra och dom var lika stora, så förmodligen så passar det;):)

om det är varmt och inte regnar nästa vecka eller nästa igen så vill jag rida hovdala slingan!:)

får bestämma ett datum, men det kan man ju inte göra för tidigt för vädret ändras ju hela tiden;)

vi bårde göra något någon gång?:) alla tre:)

Av Emma och Linnea - 4 juli 2012 11:57

Hej!

idag har jag tråkigt!!

vet inte vad jag ska göra, men det är ju konstigt för det är ju fint väder och då brukar man ha mycket att göra;)

nästa vecka har mamma semester och har det fem veckor framåt.  

så ja linnea och sarah, då är det bara att bestämma ett datum som vi kan/får rida , ni vet var;) + bada med pållarna :) eller bara rida tillsammans    

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Skapa flashcards