ponnyjeff

Alla inlägg under augusti 2012

Av Emma och Linnea - 7 augusti 2012 19:57

Hej!

idag så var det den första "för" träningen varar från vecka 32-35:) jo det gick väll bra idag förutom att jag trillade av;) som vanligt;) det var en tre kombination och han kom rätt på det första med sen fick han trampa om på det andra så jag han inte räta upp mig efter hindret så han bröt ut åt höger. trillade och slog i ryggen i bom hållaren den rev inte eller så men den tryckte rätt in i ryggen så det blev märke. men efter det så gick det bra:) det var inte precis " för " träning för vi hoppade lika högt som vi brukar.. hoppade typ lätt b + 5 eller vad man säger;) (95cm)

imorron så blir det ikea:) tycker faktiskt att dom skulle haft en hästavdelning där!!!;)

här är fotot på min rygg. ps det ser ut som det är rivet men det är det inte;)

 

ha det bra   skriver nog ett inlägg imorron också:)


Av Emma och Linnea - 4 augusti 2012 12:49

Hej!

igår så vaccinerades jeff:) det gick bra och han var jätte duktig:)

senare den dagen så åkte vi och badade med hundarna:) om pappa skulle haft dragkrok på pontiacen så skulle vi kanske tagit med jeff;)

vi får ta tag i det att vi skulle rida och bada med hästarna:) linnea du sa att man kunde rida dit från din mormor??:)

kanske vi tre kunde träffats där en dag när det är fint väder?:)

idag så ska nog bara skritta jeff lite så han får röra på sig, man får ju inte hård träna efter dom har vaccinerats;)

lägger kanske in ett litet inlägg senare eller ikväll:)

ha det bra!  

Av Emma och Linnea - 2 augusti 2012 21:33

Hej igen!

obsss!!:) jag glömde sätta in ett foto på pontus schabrak;)  

Av Emma och Linnea - 2 augusti 2012 18:15

Hej!

nu är jag hemma från helsingborg!;) först så åkte vi till hööks:) jag köpte ett schbrak som jag velat ha länge och en matchande luva:) och en tävlings tröja:)

sen åkte vi till väla och jag köpte ett par jeans:) eller nja inte jeans men tregins, tror det heter så;)

köpte dom på kapphal:) sen köpte jag ett linne med usas flagga på på new yorker;) ( vet inte om det stavas så;) )

imorron så kommer veterinären och ska vaccinera jeff:) tur vi kollade i passet innan vi anmälde, för annars så hadde vi glömt det!?;)        

ha det bra  

Av Emma och Linnea - 2 augusti 2012 10:14

Hej!

idag så ska vi till väla och sen till hööks:) vet inte vad jag ska köpa men måste ha ett par nya vita ridbyxor, och lite annat till tävlingen;)

lägger in foto på det jag köpt, ikväll:)

ha det bra!!  

Av Emma och Linnea - 1 augusti 2012 21:26

Hej!

idag har jag varit på pay and jump:) hoppade 70cm som ni redan vet:) det gick bra, och han var så duktig för att inte hoppat och inte ridits så mycket på sistone.

här kommer lite film och foto:)

ps. första hindret kom inte med på filmen.


         

har äntligen anmält till en tävling:)!!

ps: det är inte 90cm det är 80cm, vet inte varför det står så men, det står så på dom flesta tävlingar;)


Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Skapa flashcards