ponnyjeff

Alla inlägg den 24 september 2012

Av Emma och Linnea - 24 september 2012 20:52

Hej!

idag red jag med pelham:)

det gick bra, och han gick ner lätt och slappnade av:)

skritten gick det bra, traven gick det också bra i.

galoppen gick det också bra och jag behövde inte dra i tyglarn utan jag bara plockade lite, men ibörjan så var han springig, men det tog en liten stund innan han upptäckte att det inte lönade sig;)

sen hoppade jag lite och tja... jag måste nog lära han lite "hyfs" i galoppen innan det går super bra:)

jag jobbade på att han skulle gå på tygen mellan skritt och trav och trav och galopp.

och sen från galopp till trav och trav till skritt:)

mellan galopp och trav så ville han gärna dra fram mulen lite.

sen tränade jag på att göra halter, utan att han skulle gå upp:)

jag är ganska nöjd faktiskt:)

och ja jag vet att pelham är skarpare men det är ju i alla fall en början:);)

ha det bra:):)

Av Emma och Linnea - 24 september 2012 15:09

Hej!

idag är det studiedag!

det är konstigt för på helger så vaknar jag typ kl 7-8, men på vardagar så kan jag lägga mig hur tidigt som helst men vaknar inte förren kl 11-12!!

jag får väll börja sätta alarm:)

idag ringde mamma och väckte mig kl 11.45

jag skulle ju släppa ut jeff 4 timmar tidigare.

så jag gick upp och släpte ut jeff och sen mockade jag till han.

så det var klart när jag ska ta in honom sen:)

sen fyllde jag två hö påsar och skottkärran.

sen gav jag monette hösilage ( en fylld skottkärra )

sen blandade jag betfor och sen öppnade jag till hönsen och sen gick jag in:)

nu har jag satt igång en tvättmaskin med benskydd, nosludd och ett schabrak:)

jeffs benskydd är jätte smutsiga.

alldeles bruna inuti och grön slämmiga utanpå;)

och mina första sm jag köpte i göteborg till gulliver för flera år sedan är också jätte smutsiga.

dom är bra och så men kardborren och det elastiska bandet är utslitet:/

kanske dags att köpa nya:)


ha det bra:)

Av Emma och Linnea - 24 september 2012 14:51

Hej!

här är lite foto på det som jag köpte igår:)

HÖÖKS:

   

pellham delta:) alltså inte bettet:)

 

skinn och läderbalsam:)

 

"magiska" vantar:)


VÄLA:

  

en svart tröja, kan även ha den som en kort klänning om jag drar ner den:)

inte så snygg på bilden men snyggare i verkligheten:)


CITTYGROSS:

 

en 30 ml pump till jeffs EMIN vitamin.

Av Emma och Linnea - 24 september 2012 14:32

Hej!

tänkte lägga upp lite bilder på det jag fick som heders pris på ponnyallsvenskan:):)

jag fick....

 

bruna elastiska benlindor.....

 

en plaket....

 

anti bit medel.....

 

flät kam...

och lite godis och en ansiktskräm ( vitchoklad) som jag inte har foto på:)

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Ovido - Quiz & Flashcards