ponnyjeff

Alla inlägg under september 2012

Av Emma och Linnea - 24 september 2012 14:32

Hej!

tänkte lägga upp lite bilder på det jag fick som heders pris på ponnyallsvenskan:):)

jag fick....

 

bruna elastiska benlindor.....

 

en plaket....

 

anti bit medel.....

 

flät kam...

och lite godis och en ansiktskräm ( vitchoklad) som jag inte har foto på:)

Av Emma och Linnea - 23 september 2012 19:03

Hej!

vår nya hund som vi ska ha ska heta molly:)

hon kommer v 42 lagom till höst lovet!!:)

ett litet till lägg är att innan har jag sagt att hon var bullmastiff/boxer men hon är tydligen:

mamman: bullmastiff, rottweiler, labrador

pappan: bullmastiff, bulldog


men hon liknar mer en bullmastiff/bulldog :):)

   

kanske inte världens bästa bilder men det kommer nog många fler:):D;)

Av Emma och Linnea - 23 september 2012 18:51

Hej!

idag har det varit en långdag...

gick och la mig tio igår men endå trött.

idag vaknade jag kanske kl 6.30 men gick upp kl 7.00

åt frukost och kollade lite på tv, sen vid datan och sen vid tv igen.

sen tog jag på mig ridkläderna och gick ut och red ut en runda på jeff typ kl 9.00:)

sen mockade jag och gav han lite frukost och släppte ut han, och sen mockade till han.

sen klippte jag och mamma ner blommor. fy det är redan höst!!!: (

sen målade jag gallerna till fönsterna. nu är äntligen framsidan klar:):)  nästan... ska måla och spackla ( stavning ) väggen.

sen körde jag ut gammalt hö och hjälpte pappa för han tömde jödeslhögen efter typ 1 års tjatande....

men nu är det gjort!!:)

sen fyllde vi upp två stora boxar med ny spån:)

så nu är det klart för dom att komma in när det blir dåligt väder:):)

sen fyllde jag två höpåsar till jeff som han ska ha morron och kväll.

måste nog åka till IKEA för jag måste ha fler hö påsar:)

kom kanske inte in förren kl 18.00

kommer nog somna tidigt idag:)

imorron är det studie dag!!:):):)


ha det bra:):):D

Av Emma och Linnea - 22 september 2012 12:49

Hej!
På hööks så köpte jag: delta, skinn och lädertvål och ett par rid vantar:)
Nu bär det av till väla:)

Av Emma och Linnea - 22 september 2012 11:35

Hej!
Nu har jag inte skrivit på ett par dagar.
men ska försöka skriva mer nu:)
Nu är vi påväg till väla och kanske kanske hööks!!!
:):) men bara kanske:/

Av Emma och Linnea - 18 september 2012 20:24

Hej!

idag var det träning:)

vi hoppade några banor, och det gick bra:)

hans dåliga sida är ju inom hus så man fick ju jobba mycket för det skulle gå bra;)

han vägrade bara två gånger.

hinderna låg väl från 70- mer än 1m!!!:)

det var ett helt vanligt rätuppstående hinder och det låg på 95, men det fanns en oxer som var båge bred, lång och hög!!:)

det måste nog ha legat på 105 - 110 cm!!!!:D:D

men han klarade det:) men vi kom konstigt alla gångerna så han hoppade rakt upp och slog i lite på bak bommen.

men han kan ju hoppa och kan allt annat men det är det att han är så envis och som min tränare sa att han kan lätt bli "valpig".

alltså att han blir lite ostadig framför hindret och rätt envis:)

det är bara att vi ska hitta alla "knappar" och komma ihop:)


ha det bra:)

Av Emma och Linnea - 18 september 2012 20:22

Hej!

kan någon gissa vad jag menar med 31 gånger???:)

Av Emma och Linnea - 17 september 2012 20:15

Hej!
Idag red jag ut en lite längre runda barbacka.
det gick bra, förutom att när jag nästan var hemma så stod det en traktor på vägen så jag kom inte förbi så jag fick vända och rida hela den långa vägen hem igen... Nu sitter jag framför tvn och pluggar och dricker fanta exotic och kollar på simsons:)

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Ovido - Quiz & Flashcards