ponnyjeff

Alla inlägg under september 2012

Av Emma och Linnea - 17 september 2012 17:27

Har no prov imorron och so prov på onsdag!!!
Tråkar ihjäl!!!!!!!

Av Emma och Linnea - 15 september 2012 17:04

Hej!

blir bara ett kort inlägg för vi har främmande:)

vi kom först till tävlingen.

red fram och sen  när jag hoppade 70 i förklassen så gick det bra:)

sen lastade vi han och väntade på att lag hoppningen skulle börja:D

det gick super bra i lag hoppningen!!:) den gick i 80cm:)

sen var det om hoppning och då gick det kanon:)

så jag nollade alla klasser:)

laget fick 67% så vi vann!!!:)

äntligen vinner hässleholm någon ponnytävling!!:D

vi kom etta och dom som kom tvåa fick nog 63%.

3 st red felfritt alla rundorna och om hoppningen så red 4 nog 4 st felfritt:)

men det ska bli spännande när det är i östra göinge för då är det inomhus och det är jeffs dåliga sida:/

fick två blå gula rosetter och en planket eller vad det nu heter:) och sen några små saket till jeff och mig:):)


ha det bra:);D

Av Emma och Linnea - 14 september 2012 20:13

Hej!

imorron så ska jag tävla!!!:DDD:)

6.00: gå upp

6.15: gå ut och göra vi jeff och sätta in dom sista sakerna i bilen:)

7.15: köra ( är kanske i fjälkestad kl 7.45- 8.00 :)


lite skrivet men orkar inte skriva mer nu;)

Av Emma och Linnea - 14 september 2012 20:04

Hej!

idag märkte mamma att pontus var jätte svullen på båda bak.

hon kollade och då var där två sår ett litet på ena benet och ett rätt djupt:/

så det var bara att ta in honom och klippa runt såret och sen tvätta med jodopax.

sen satte vi mycket hälosan och sen en linda runt.

det förast vi tänkte var att gulliver hadde sparkar honom, men sen insåg vi att han inte hadde kunat göra det på exakt samma ställe på båda benen så sen gick jag och kollade i hagen.

såg att det behövs göras vid staketet, stolpar hänger och ine så många trådar.

sen såg jag på några ställen att tråden har gått av och på vissa ställen var där knappt någon.

sen såg jag en ståltråd som låg mitt i backen, antingen har den låsnat eller har han dragit den med sig.

vi får väll se om det bli bättre...

Av Emma och Linnea - 13 september 2012 20:09

Hej!

idag red jag ut lite:) det gick bra framåt slutet, men i början så var han helt säker på att jag skulle ge upp och jobba han så han slapp gå på tygeln;)

red ju utan martingal.. det skulle jag nog inte gjort;)

han drog upp huvudet och bara typ "låste" sig där.

men sen när jag värmt upp han så var han jätte duktig och gick på tygeln utan att jag drog i tyglarn.

jag kunde släppa ena tygeln och låssa lite på den andra och han gick fortfarande kvar!!:)

galopperade lite och övade lite igång sättningar och avsaktningar och tempo växlingar i galoppen och det gick kanon:)

men han var ju inte på tygel;)

han är ju lätt och fin i skritten  men sådär i traven så jag får ta en gångart i taget:)

och galoppen så springer han som en illdåre:) eller nja... kanske inte en illdåre men han kan i alla fall inte gå på tygel;)

idag så började jag med att ha jeff inne på natten:)

imorron så ska jag nog bara gå en runda med han och mysa lite:)<3<3<333


ha det bra:) 

Av Emma och Linnea - 12 september 2012 19:48

Hej!

på lördag så ska jag va med i ponnyallsvenskan i fjälkestad!!:)

ska bli super roligt:)

ska nog gå upp typ kl 6 och sen ta in jeff och sätta in sakerna i bilen, rykta jeff och göra han fin:)

ska nog ha med 1-2 hönät och kraftfoder och godis:) +vatten span.

det börjar kl 9 och det är inte många innan mig i förklassen så vi måste va där kl 8:)

skriver inte mer nu för jag vet inte mer;)

ha det bra:)!!

Av Emma och Linnea - 12 september 2012 19:43

Hej!

igår var jag på träning:)

det gick bra förutom att han blir väldigt snabb och okontrolerbar när vi är inomhus:/

men det får vi väll träna på:)

Klara ( en som jag tränar med) hjälpte mig med att få han med avslappnat på tygeln:)

han var både lättare och mer avslappnad:)

han skulle få gå lite lägre och längre med halsen, och jag skulle ta fram händerna lite, så gick han super fint:):)

blev inga bilder...


Av Emma och Linnea - 11 september 2012 15:22

Hej! här är lite bilder från hovdala och gårdagens ridpass:)

   

       

 

ha det bra:)

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Skapa flashcards