ponnyjeff

Alla inlägg den 25 oktober 2012

Av Emma och Linnea - 25 oktober 2012 22:09

Hej!
Idag red jag dressyr som det stod i det förra inlägget:)
I början så gick det bra men det gick bättre igår.
Han gick på tygel men var jätte hård och stark och springig:/
Sen i galoppen så sprang han mer in istället för att fatta direkt.
Så jag försökte träna på det men i vänster varv så ville han inte fatta hur mycket jag smacka och tryckte på!
Men sen i höger varv så fattade han direkt:)
Sen när jag tog ner han till stallet så såg jag att hans bakbenlindor hade kasat upp, ovan för kotan.
Det brukar ju vara att dom kasar ner;)

Sen använde jag fårskinns padden men tyckte inte att det var någon skillnad förutom att sadeln satt högre upp en dem brukar sitta;)

Innan jag började rida så var jag nöjd med lindningen men jag har ju aldrig lindat bak innan;)

Han var nog sur för han inte fick äta när dom andra fick;)

Började rida kl 20.00 och var klar typ 20.40-20.45 :)

Av Emma och Linnea - 25 oktober 2012 19:06

Hej!
Har precis varit på city gross i Höör och handlat:)
Letade efter ett par vita ridbyxor men hittade inga, det fanns bara i typ 36.
Men jag klarar väll mig ;)

Igår så efter anmälde jag till LB men först så råkade jag anmäla till avd B!!
Men fick avanmäla och anmäla till den jag skulle anmäla till först:)

Nu ska jag äta och sen ska jag ut och mocka och sen rida;)
Ska nog rida dressyr idag med:)
Ska linda med dom elastiska idag:)
Tar foto;)

Imorron så ska jag bara rida ut en runda i skogen:)
Plocka ihop sakerna och fylla hö nät och lite annat:)

Ha det bra:)

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Ovido - Quiz & Flashcards