ponnyjeff

Alla inlägg under oktober 2012

Av Emma och Linnea - 14 oktober 2012 22:56

Hej!
I lördags så var vi i Ullared och köpte lite saker:)
Köpte ett Jacson schabrak, jeans, två iphone skal och lite mer:)

Av Emma och Linnea - 14 oktober 2012 22:53

Hej!
Nu har jag planerat lite en vecka framåt:)
Ska inte vara för hårt för han är fortfarande svullen:(

Måndag: ska jag longera Jeff:)
Tisdag: ska Jeff få vila, Sarah ska träna istället för mig:)
Onsdag: rida ut.
Torsdag: rida ut.
Fredag: vila.
Lördag: tävla i Osby:)
Söndag: bara skritta en runda:)

Men detta kan ju ändras;)

Imorron så ska jag börja med att sätta liniment leran på hans ben;)
Ska bli roligt och se om det hjälper;)
Det kanske hjälper lite;)

Imorse så red jag både Pontus och Jeff;)
Det gick bra:)

Imorron så ska vi anmäla till en tävling i östra göinge den 27/10:)
Ska nog hoppa 80cm med omhoppning och 90cm utan omhoppning:)

Skriver mer imorron:)
Nu ska jag lägga mig, har en katt som ligger och sover bredvid mig:)

Godnatt:)

Av Emma och Linnea - 14 oktober 2012 22:10

Hej!
Idag så skrev jag två långa inlägg men tror ni att dom blev upp lagda??
Ehhhh nej !!
Det stod att " inlägget har publicerats"
Men inte publicerades dom!!!
Har hänt fler gånger, och det är likadant med foto!!!
Dom blir inte som man la upp dom och vissa läggs inte upp!!!
Hatar hatar hatar!!!!

Av Emma och Linnea - 13 oktober 2012 15:34

Hej!
Nu är vi påväg hem från Ullared;)
Jag köpte lite kläder, schabrak, iphone skal, godis.
Vi fick stå i kö i 2 timmar innan vi kom in!!
Sen hatar jag att trängas bland folk!!!
För panik!!!!
Nu ska vi in och äta på mc donalds;)

Av Emma och Linnea - 12 oktober 2012 18:17

Hej!
Idag efter skolan så löshoppade jag Jeff:)
Började på typ 60 och sen 90 och sen 100 och sen 107 cm:)
Han hoppade jätte bra:)

Idag så var Jeff fortfarande svullen i benen:(
Det är nog en överansträngning...
Får hoppas att det går över till nästa lördag:)

Av Emma och Linnea - 11 oktober 2012 20:40

Nu har du chansen igen att vinna 2 st biljetter till Stockholm Horse show. Det är www.horsemeup.se som sponsrar med biljetterna.

Det ni behöver göra är att lägga ut bilden ihop med tillhörande text & svara på frågan i detta kommentars fält.

” När startades www.horsemeup.se ? ”

svar: april 2012

Jag är med & tävlar om 2 st Stockholm Horse show biljetter på www.nellieberntsson.se i samarbete med www.horsemeup.se

Av Emma och Linnea - 11 oktober 2012 19:41

Hej!
Som jag sa, jag skulle rida dressyr idag:)
Jag tog inga bilder men det kommet fler gånger;)
Jag hade pelham bettet på, pullartränset, ett vitt "stort" allround schabrak som har en röd kant runt om, rosa boots som inte är så mycket rosa;), sporrar, dressyr spö och så klart dressyr sadeln;)

I skritten så började jag med att skritta fram han och böja han lite och sen gjorde jag skänkelvikning , det gick super bra:)
Sen började jag jobba han och böja han i hörnen och på en volt.

I traven så gick han jätte lätt på tygel och jätte bra med allt annat också:)
Förutom skänkelvikning :/ det gick så där...

I galoppen så vill ni inte veta...
Han bara sprang och drog
på som in i!!!!
Försökte att fatta en lugn och sansad galopp men det gick inte.
Han bara blev sur och sparkade bakut och bockade!!:/
Men jag får inte tappa hoppet!!!
Det går bara man vill!!!!
Det är mitt motto!!:)

Sen gjorde jag bakdels vändning:)
Det gick också jätte bra:)

Det jag måste träna på är att försöka sitta ner i sadeln och kunna ett lättC pogram:)

Ha det bra:)

Av Emma och Linnea - 11 oktober 2012 15:39

Hej!
Idag så ska jag rida:)
Ska nog rida dressyr idag:)
Jag får försöka att sätta över svanskappehållaten på dressyr sadeln.
Men först så måste jag byta om och mocka;)
Tar foto på vad jag har på han och kanske lite på när jag rider;)
Får kanske fjäska lite;)
Imorron så är det fredag:)
På lördag så ska vi kanske till Ullared!!!!:)
För jag måste ha en ny vinter jacka och lite andra saker;)

Ha det bra:)
Bilder kommer ikväll förmodligen:)

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Ovido - Quiz & Flashcards