ponnyjeff

Alla inlägg den 9 december 2012

Av Emma och Linnea - 9 december 2012 21:34

Denna veckan så kommer jag bara lägga ut inlägg om utrustning!
Eller bara och bara om det händer något så skriver jag det också men kommer lägga ut minst ett inlägg om dan om utrustning ;)

Av Emma och Linnea - 9 december 2012 21:31

Tänkte skriva lite om hela min utrustning!!
Vissa tycker kanske att det är tråkigt att läsa men kommer inte på mycket annat;)
Alltså bara den som jag använder dagligen ( det som jag har använt hela denna vecka )
Vi börjar uppifrån och ner:
Tränset: ett träns som min kompis Sarah har köpt på hööks för några år sedan, som jag sedan köpte av henne. Sen har jag köpt ett pannband med blåa och gula stenar på. Köpte det på hööks när dom sålde ut dom för 99kr men man får vad man betalar för...
Kvalitén är jätte dålig och den nedersta raden ha börjat lossna..
Bettet är ett vanligt tredelat i stl 11,5cm som jag har för mej att jag har köpt på eko eller city gross.
Tyglarna är dom som hör till men dom är lite korta... Köpte ett par i cob på ridvaruhuset i torsjö, men dom var kortare en dom som hör till, som är i ponny!!
Sen på förbygeln med martingal är märket globus ( använder bara den på träningar) och den köpte vi på tradera nytt för typ 50-100kr och det är billigt för annars så kostar det igentligen 200-300kr!!!
Sen har vi min Bates evelotion cair svarta hoppsadel som är luft stoppad för att forma sig och inte trycka på hästen. Köpte den nog i våras???
Den var inte mycket använd för att hon som hade den tyckte inte att den passade hennes häst. Och sen hade hästen varit skadad i ca 4mån.
Så hon tyckte att hon inte hade så mycket användning av den så hon sålde den;)
Stigbyglarna är vanliga säkerhets stigbyglar med gummiband. Stigläder är syntet förstärkta från hööks.
Och sen en svans kappehållare som jag köpte på eko. Och en svanskappa som nog också är köpt på hööks för många år sen;)
Schabrak är från hööks grå/rosa.
Bootsen fick jag som heders pris i fjälkestad när vi vann första omgången i ponnyallsvenskan!:)
Och till slut så är benskydden från Ullared med märket Horse saver.
Dom är svarta men igentligen tycker jag inte att det är snyggt med svarta benskydd på svarta hästar. Men när jag köpte dom så var jag inne i en period som jag bara skulle ha svart svart och åter svart! Allt skulle vara svart!
Men nu vill jag har med färger och lite mer glamour med tex swarowski och glitter:)
Tror faktiskt inte att jag har glömt något;)
I så fall skriver jag det sen;)
Kommer ev. ta kort så sakerna imorron och läggs ut:)



Av Emma och Linnea - 9 december 2012 20:43

Detta schabraket från www.hööks.se
Det är väldigt snyggt och bra!:)
Har själv ett och det är väldigt små i storlekarna! Mitt är full och det sitter precis men om det hade varit en cm kortare så hade det inte passat!
Och det krymper även i tvätten.
Men min sadel är ju lång jämfört med andra jag har sett. Men om det hade varit lite längre där uppe så hade det varit super;)
Men annars så sitter det som en smäck!
Jag tycker inte heller att det är så snyggt när det är för stort!
Har ett vitt/rött Haglunds schabrak som är full och det är super stort!!
Det täcker ju nästan hela Jeff!!!!
Så vet inte om hööks schabraket är hiss eller diss!?!
Men det är en smak sak;)
Om man tycker om stora schabrak så är det tummen ner, men om man tycker om små kompakta schabrak ( som jag) så är det tummen upp!;)
Jag sitter och jobbar på ett inlägg som kanske kommer ut i slutet på veckan;)
Ps. Man ser även på bilden att schabraket är perfekt där framme men lite kort bak;)

Av Emma och Linnea - 9 december 2012 20:21

Nu har jag funderat länge på att ha en blogg tävling!;)
Länka din eller din kompis blogg här och tävla!!
Den som vinner kommer få en länk på min blogg!!
Detta måste ni göra för att vara med :
* kommentera detta inlägget och sej varför just du vill vinna.

Ps. Är kanske lite töntigt att göra en sån tävling på en så liten blogg;) men vill sen hur många som läser den;)

Av Emma och Linnea - 9 december 2012 17:50

Testade dom på Jeff häromdagen och dom har jätte bra passform!!
Men har ju inte testar dom när han åker;)

Av Emma och Linnea - 9 december 2012 17:48

Sitter och kollar på hoppning på svt 1 :)
Fy vad det blåser och snöar ute!
Idag så gick jag ut och red vid typ 10:30 jag red ut en runda;)
Jeff var väldigt taggad och ville jätte gärna galoppera hela tiden;)
Sen när jag var klar så åkte vi till förmedlings centralen:)
Jag köpte en glass och lakrits pipor:)
Sen åkte vi hem och åt vid typ 2 och sen gick jag och Linda ut och fixade i stallet;)
Mockade och gav mat och tog in dom innan den värsta av stormen kom.
Sen julpyntade vi;)
Foto kommer kanske imorron;)
När hoppningen är slut så måste jag träna till No och spanska...
Men det måste göras :/
Imorron så ska jag även slå in alexandras present;)
Om det nu blir träning på tisdag men får väl hoppas att dom plogar!!!

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Skapa flashcards