ponnyjeff

Alla inlägg den 17 december 2012

Av Emma och Linnea - 17 december 2012 19:53

Hej!
Idag har jag int ridit för det blev för mörkt och sen skulle jag plugga till ett SO prov imorron men var iaf i stallet och julpyntade lite:) Jag är precis klar med läxan och ska snart börja slå in lite julklappar hade jag tänkt;) Har lite svårt nu i början vad jag ska skriva om men jag försöker iaf:) hade tänkt att berätta lite om mina hästar som jag har och har haft:

BARBIE: hon var en isabellafärgad shetlandsponny som jag int hade så länge

CHARLIE: han var en svart shetlandsponny som hade gått SM i maraton(stav) och han hade jag tills jag var 7 år

MIRANDA-V: hon var ett brunt gotlandsruss (B-ponny) som var född 2000 hon hade gått på ridskola när jag köpte hon. Jag hade hon i 4 år men det sista året hade jag en kompis som som red henne (www.ponnyguld.devote.se) för att jag hade fått en D-ponny

BARREL: han har jag nu:) han är en welsh cob född 1994 i Holland jag har tävlat han i LC & LB:)
/Linnea

Av Emma och Linnea - 17 december 2012 19:06

hej!

idag när jag red så red jag som sakt barbacka och i grimma.

men jeff han var fullständigt galen!!

ena sekunden så var han i luften och andra på marken.

jag skrittade och sen helt plötsligt så tog han bara ett hopp rätt upp;)

sen så höll han på att bock.

när jag skrittade så började han trava ett steg och efter det steget så flö han upp i luften.

min lille pålle är galen!;) så en liten samanfattning: mer i luften en på marken!


imorron så är det julbord i skolan.

imorron så hade jag tänkt att rida dressyr på banan;)

men vi får se hur det blir med det;)

jag har bokstavligen världens bästa sulor på jeff!!

i alla fall om det är meningen att han ska ha 10cm höga styltor!

men dom är ju inte till för att ta bort snön dom är till för att skydda hans hov under till;)

hejdå!:)

Av Emma och Linnea - 17 december 2012 14:54

Skumtomtar, vatten och riskakor:)
Om ca 1 timmer så slutar mamma och då ska vi kanske åka och köpa nya skor ;)
Om det inte blir så ska jag rida Jeff;)

Av Emma och Linnea - 17 december 2012 13:00


Av Emma och Linnea - 17 december 2012 12:00


Av Emma och Linnea - 17 december 2012 11:00


Av Emma och Linnea - 17 december 2012 10:27

Hej! Jag heter Linnea och är född 99 och har en egen D-ponny som heter barrel men han ska lånas ut på foder till ngn som vill rida i skogen! Jag ska börja blogga här med Emma:) ja lite mer info om barrel: han är född 1994 i Holland han är tävlad LC LB hopp och dressyr och P80 i fälttävlan men ska nu bara vara en skogsmulle där av att jag inte ska ha han längre för jag vill tävla!!
Jag och Emma går i samma klass. Emma är en snäll och bra vän pratar mycket och är väldigt ENVIS!

Här kmr lite bilder på mig och barre:)

Av Emma och Linnea - 17 december 2012 10:00


Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Skapa flashcards