ponnyjeff

Alla inlägg under december 2012

Av Emma och Linnea - 16 december 2012 22:19

Om ni vill hitta fler tips så gå in på hippsons prylkoll på Facebook ;)

Av Emma och Linnea - 16 december 2012 19:30

ra tomten:)

jag önskar mig fred på jorden.


haha nej!!;)

men jag önskar mig en massa så jag kan inte skriva om allt;)

men här är dom som ligger topp 10 på önskelistan:


- gold medal schabrak och gold medal huva (röd)

- jh collektion schabrak och jh collektion huva (marin)

- benskydd fram och bak ( röda eller blåa )

- benskydd bak ( vita)

- benskydd fram (rosa)

- ridstövlar ( läder )

- sporrar (röda)

- martingal med blå gul resår

- boots (röda)

- presentkort på hööks eller stablestore



 



Av Emma och Linnea - 16 december 2012 17:24

idag så sov jag faktiskt till 10 och det var skönt;)

åt frukost och sen fick jag dammsuga och moppa för några skulle komma och kolla på den sista kattungen.

så nu är den också tingad;)

idag så hämtade mamma och pappa även en rund bal och några hö balar;)

för ungefär en timme sen så kom jag in från stallet:)
har mockat och fyllt på med spån och städat och smörjt lite saker:)

jag smörjde: 

- sadel

- stigläder

- träns


Imorron så ska jag rida jeff i grimma och grimskaft:)

jag har kommit fram till vad jag ska skriva om!!


jag ska skriva om hur jag fick jeff och hur vår framtid ser ut och önskelista till tomten och lite foto och filmer från när jag fick han till nu:)


nu ska jag planera lite inlägg till imorron:)

Av Emma och Linnea - 15 december 2012 23:05

Imorron så SKA jag :
- rida Jeff. (Eller tolka bakom han)
- putsa lite saker.
- mocka och sätta in spån.
- städa i sadelskammaren och i stallet över huvud taget.

Nu säger jag det att ni MÅSTE säga vad ni vill att jag bloggar om för imorron så ska jag planera massa inlägg för veckan ;)

Imorron så ska vi även hämta hem nya ensligage balar:)

Nu ska jag och Filip lägga oss:) godnatt!:)

GLÖM INTE ATT KOMMENTERA!!
Tack!!;):)

Av Emma och Linnea - 15 december 2012 19:16

Tänkte skriva om en tävlings outfit som jag tycker är snygg tillsammans :)
Vi börjar uppifrån för det är enklast;)
Ryttaren:
Hjälm: Hööks lamicell swarovski hjälm
Tävlings tröja: marinblå med vit "krage" från hööks.
Kavaj: marin blå eller svart competition tävlingskavaj från hööks.
Ridbyxor: mountain horse ridbyxor, vita.
Ridstrumpor: CRW från hööks
Ridstövlar: hickstead ridstövlar från hööks.
Hästen:
Huva: gg zagal lyx röd
Träns: Svart träns från hööks,fast med swarovski pannband. Rött eller vitt pannband;)
Stigbyglar: jinn stirrup Röda
Schabrak: gg zagal lyx med fårskinn vid manken. Rött
Sadelgjord: svart hansbo hoppgjord från Börjes
Benskydd: bruna läder benskydd
Boots: svarta lackade luddboots från hööks.
Fast huvud saken är att det är rött;)

Av Emma och Linnea - 15 december 2012 18:35

Hej! Idag så satte jag pulkan bakom Pontus och jag och min kusin Eric åkte;) Fast så klart en åt gången;)Han åkte och jag höll i Pontus.Så har tyvärr inte hunnit blogga idag:(Sen satte jag mej och satte tyglar i tränset och åkte pulka.imorron så ska jag:- kanske tolka bakom Jeff.- fota utrustning och Jeff.- blogga- kanske till hööks:DNu har jag haft idée torka ett tag det är därför jag inte har skrivit så intressanta inlägg.Men ni måste ju skriva vad ni tycker jag ska skriva om nästa vecka!!Ni har lite olika saker att välja mellan: *foto på mej och Jeff sen jag fick han.*lite om olika hästar som vi haft.*lite planering om tävlingar och om min och Jeffs framtid.Kommentera detta inlägget vad ni vill att lägsta skriva om;)Nu ska jag äta godis och kolla på film med familjen:)

Av Emma och Linnea - 14 december 2012 22:35

Idag så har det varit en bra dag!!:)
När jag kom hem så gav Linnea och Sarah mej min present!!
Kan ni gissa vad det är?
Det var en hoppgjord!!:D
Hade en liten aning för Sarah hade frågat för att tag sen om vilken längd Jeff hade i sadelgjord;)
Sen innan jag öppnade det så skakade jag det;)
Och då klingrade det till;)
Sen fika vi och sen ut i stallet och mocka och ta in Jeff;)
Han fick ha på sej:
Träns med blå gula stenar
Schabrak med svenska flaggan
Stigbyglar med svenska flaggan och hoppgjord med blå ful resor;)
Utan att jag hade tänkt på det så blev det så;)
Och han är svenskridponny och är svart!!;)
Haha:D
Imorron så ska jag rida ut en runda;)
Mina två kusiner kommer sova över här till på söndag em.
Blir nog lite pulka åkning på schemat då;)
I onsdags så avmaskade vi monette och Jeff. Monette hade stingflugemaskar och det hade Jeff också, undrar då vad Pontus och gulliver har!;)

Nu kollar man på Scooby dooo med Filip;)

Ps. Nu har jag rätt mycket pengar till Göteborg!!
Men jag har ju ett tag till att spara!;)
Jag vill iallafall ha minst 1700 kr med till Göteborg men vi får se hur mycket jag har skramlat ihopa då :)
Ps. Har gjort schabraket själv!;)
Nöjd fast det skulle varit minst dubbelt så tjockt!!

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Skapa flashcards