ponnyjeff

Alla inlägg den 1 januari 2013

Av Emma och Linnea - 1 januari 2013 23:23

Idag så har det inte hänt så jätte mycket:)
Vi hämtade en klippare som vi ska låna för att klippa Jeff och Pontus :)
När vi hade kommit hem så gick jag ut och mockade och sen kom mamma också:)
Satte in spån i 3 boxar och gjorde allt som vi brukar;)
Sen tog vi in hästarna och skulle börja klippa Pontus:)
Jag borstade av honom på bakbenen och tog väck den värsta smutsen.
Sen började vi klippa:)
Han har så tjock päls att vi fick klippa med sax förhand först för att kunna klippa sen med klipparen:) haha!!;)
Vi lyckades klippa lite och sen tog vi och fixade till med en sax och tunnade ut svansen och flätade den;)
För han lyfter inte svansen när han gör sina behov.
Så nu får vi hoppas att han håller sig bra så man slipper göra det om och om igen:/
Om någon dag så ska vi nog försöka hitta något foder/medel som gör att han inte blir så dålig i magen.
Ni kanske inte vill veta men han är bokstavligen en fontän!!:/
Vi ger han hö och han har halm i boxen som han äter .
Så hoppas att det blir bättre för annars så vet vi inte vad vi ska göra för då har vi gjort allt som vi kunnat.

Haha när vi skulle kolla om det var skären( stavning) som var dåliga och klippa med eller Pontus päls så klippte vi lite på Jeff:)
Så nu har Jeff en fyrkant på halsen ;)
Som sakt som jag skrev i förra inlägget så ska vi klippa hela Jeff imorron:)
Måste även hitta ett tjockt vinter täcke med hals. Ska betala det själv så får väl fråga farmor om hon kan sponsra lite för annars så har jag inte så mycket till Göteborg eller sjaa det beror på hur mycket det kostar för jag kan betalar själv om det kostar 500-600kr men inte om det kostar 900-1000kr:/

Ps: ska nog en runda till hööks den 3 jan för då har dom en ny rea !:)
Det är kanske på täcken!?:) vem vet?;)

Nej nu ska jag hänga upp en ny tvätt för jag får inte tvätta häst saker om där är vanliga kläder som behöver tvättas men snart är det väck det behövs nog bara en tvätt till:)

Av Emma och Linnea - 1 januari 2013 23:03

Kl: 9:00
Gå upp och släppa ut hästarna:)
Kl: 10:00
Ett par hämtar fiona:) ( kattungen)
Kl: 11:00 / 12:00
Klippa hela Jeff:) tar nog sin lilla tid för vi är ju inte så vana vid den klipparen;)
Kl: när vi är klara med Jeff
Rida dressyr på banan:)
Kl: när jag är klar
Inget planerat;) haha!!:D

Litet tråkigt inlägg men det får ni leva med;)


Av Emma och Linnea - 1 januari 2013 17:36

Halloj!
Första dagen på 2013 idag!

Jag var i stallet i morse och red på ridbanan. Det gick bra! Vi gjorde galopp ombyten från fel gallop till rätt osv osv... Det gick faktiskt att bestämma när han ska byta galopp!:) (han byter nämligen galopp så fort man byter varv). Men inte idag;)

Av Emma och Linnea - 1 januari 2013 14:46

Ni som följer vår blogg 24/7:)
Ett stort tack till er som följer och läser alla våra inlägg:)
När jag startade min blogg ( jag startade den först och sen kom min kompis så började vi blogga tillsammans) så hade jag bara 39 st unika i månaden men nu i december så har vi 265 st unika och det är ju ett stor steg upp, nu får vi bara hoppas att ni fortsätter med att läsa och att ni blir fler:)
Alla som följer vår blogg kan väl skriva
Varför och hur ofta ni läser bloggen? så hade vi varit jätte gulliga :)

Ha en god fortsättning på det nya året önskar Linnea & Emma

Av Emma och Linnea - 1 januari 2013 14:14

Lite sent ute för det har ju funnits ett litet tag;)
Detta fleece täcket hade Jeff varit ur söt i!!:)
Men det är ju eskadron så det är ju säkert svin dyrt:/
Men det är ju jätte sött i alla fall;)

Av Emma och Linnea - 1 januari 2013 00:00

Gott nytt år önskar Linnea och Emma!

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Skapa flashcards