ponnyjeff

Alla inlägg den 2 januari 2013

Av Emma och Linnea - 2 januari 2013 23:19

den som får flest rätt vinner en länkning till sin eller en kompis blogg!:)


vad gillar jeff mest göra inom ridningen?

1: dressyr

2: hoppning

3: markarbete


vilken fär har jeff precis ovanför hoven i pälsen på bakbenen?

1: svart

2: blå

3: vit


vilken färg är jeffs lädergrimma?

1: svart/blå

2: mörkbrun/blå

3: svart/rosa


vilken färg ska jag ha på jeff när jag tävlar? tex. benskydd,schabrak m.m

1: rött

2: vitt

3: rosa


när är jeff född?

1: 2000

2: 2002

3: 2001


vilket datum fick jag hem jeff?

1: 4 april

2: 2 april

3: 3 april


vilket datum provred jag jeff?

1: 9 mars

2: 1 april
3: 13 mars


hur högt kan jeff hoppa med ryttare i dags läget?

1: 120cm

2: 90cm
3: 110cm

var var min sista tävling för 2012?

1: i åsbo

2: i osby
3: i hässleholm


när började jag tävla jeff?

1: hösten 2011
2: sommaren 2011

3: sommaren 2012


/ Emma



Av Emma och Linnea - 2 januari 2013 23:06

Går in på en webshop och kollar först på:

1. Ridstövlar, ridbyxor och pikétröjor
x. Schabrak, pannband och nosgrimmor
2. Täcken, benskydd och fleecetröjor

Lägger märke till först hos en ny häst:

1. Exteriören
x. Ögonen
2. Bläsen eller stjärnens utformning

Värderar högst hos en häst:

1. Snäll att hantera
x. Bra ridkänsla
2. Fantastiska gångarterna

Vill att hästarna är ute ca:

1. 8 timmar om dagen
x. 12 timmar om dagen
2. 16 timmar om dagen

Tycker att den snyggaste hästfärgen är:

1. Svart
x. Fux
2. Skimmel

Prioriteringar i stallet:

1. Rent och prydligt överallt samt nära till foder och redskap
x. Helinakortering där alla jourer och mockning ingår
2. Sund hästhållning och välskött ridunderlag

Rider oftast på:

1. Tredelat bett
2. Tvådelat bett
3. Rakt bett

Skulle helst vilja ha en:

1. En oriden unghäst som har hög potential
2. Utbildad MSV häst men som inte kommer längre
3. En utbildad GP häst som du inte klarar av


Jag avslöjar svaren i ett senare inlägg;)

Av Emma och Linnea - 2 januari 2013 18:45

Träns: gekås
Schabrak: hööks
Ländtäcke: hööks
Benskydd: gekås
Stigbyglar: eko
Sadelgjord: Sarah och Linnea :)

Av Emma och Linnea - 2 januari 2013 18:41

Här är Jeff i sitt nya snygga vinter täcke!:D

Av Emma och Linnea - 2 januari 2013 15:58

Hej!
Jag skulle vilja ha tips på bra hästbloggar!:)

Själv läser jag några stycken bl.a www.nellieberntsson.se alla vet nog redan vem hon är så behöver int skriva detaljer. Tkr hennes blogg e grym och hon är en grym ryttare.

En blogg jag tkr e värd att läsa är www.ponnyguld.devote.se tjejen som driver bloggen heter Sarah och är en av mina två bästisar. Hon skriver framförallt om sin D-ponny Lukas. Tävlingar & träningar. Hon skriver även om lite annat men jag tkr verkligen att ni ska gå in och titta.

Av Emma och Linnea - 2 januari 2013 15:42

Idag så kom dom och hämtade fiona. När dom hade åkt så gick jag och mamma ut och klippte Jeff:)
Haha han blev alldeles grå!:D nu är han en åsna:)
Efter det så bytte vi om och åkte till ÖB och sen eko och köpte ett nytt 300g vinter täcke med hals till Jeff:)
Sen åkte vi till maxi och handlade mat:)
Jag känner mig fattig!!:(
Täcket gick på 599kr!! Men det var nödvändigt ;)
När vi är hemma så ska jag ta in Jeff och prova täcket och rida :)
Får ha ländtäcket på då så han inte blir kall;)
Imorron så blir det nog hööks !! För dom har ju en ny rea där!:)
Linnea kanske också följer med :)
Hejdå!!:):)

Av Emma och Linnea - 2 januari 2013 11:10

Hej!
Vaknade för en timme sedan men gick int upp förräns nu. Jag har inget planerat schema idag. Det enda jag har e att jag ska upp och mocka till barre. Skönt att inte ha full "späckat" schema men endå tråkigt för jag blir så rastlös. Men men så är det. Blev bara lite snabbt blogginlägg.

Av Emma och Linnea - 2 januari 2013 00:47

Om ni vill se hoppvideon så får ni gå in på min videofyme sida och kolla för kan inte få upp den på bloggen tyvärr :(

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Skapa flashcards