ponnyjeff

Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Emma och Linnea - 5 januari 2013 23:42

Det jag vill att jag och Jeff kommer upp till är msv B och jag vet att jag och Jeff inte har kapacitet för högre.
Jag vill och hoppas iallafall;) för i nuläget så skulle jag inte kunna tävla 110cm. Men tänk... Jag kan hoppa en lätt 1m bana och hoppar svår 95cm bana:) så det är ju inte omöjligt att komma till 110cm. För jag har hoppat räcke och oxrar på 110cm när resten av banan har varit på 90-1m:)

2013 så ska jag bara tävla lokala och regionala LC & LB. Det ska vara ett super bra år känner jag på mej:)
Jag och Jeff kommer ut på tävlingar men olika resultat både bra och dåliga:) vi kommer att vara nöjda över rundorna som vi gör och vissa lite mindre nöjda över;) som tex i åsbo: i LC så gick det super bra men sen i omhoppnings delen så vägrade han. Visst jag tyckte att Jeff skulle hoppat det men nu blev det som det blev. Det tog ca 10sek mer av tiden för han vägrade, och pappa hörde några som sa " om dessa är felfria så kommer dom på 2plats, så om han inte hade vägrat så hade, vi kanske inte kommit tvåa men kanske inom placering. Visst man kan ju vara efter klok, för om jag tänker efter så hade inte Jeff backat när han stannade så om jag hade tryckt fram honom så hade han nog hoppat det;) men sen i LC+5 så Kom vi ju som tur på 7 plats:)

Men sen till 2014 så ska jag börja tävla LA:) vi ska ha våran debut:)
Tror faktiskt att våran debut kommer att vara på midsommar cupen i Hässleholm:)

Lite tävlingar som jag har tänkt att vara med i kommer i ett senare inlägg;)

Av Emma och Linnea - 5 januari 2013 20:03

Igår så red jag på banan igen och mamma hjälpte mig och jag tränade på att han skulle vara nere på tygel under övergångarna.
Det gick bra men han är ju rätt svår, för jag har en tendens att inte ge efter gift. För Jeff så ner lättare och finare på tygeln när man ger efter;)
Men det får vi träna på;)
Idag så skulle jag longera Jeff men jag orkade faktiskt inte;)
Nu ska jag rida vanligt i 2 veckor och sen ska han i tävlings kondition :)
För i mars så börjar ju tävlingarna och då måste han ju vara i bra kondition så han är bra på tävlingsbanorna;):)
Nu har vi ätit:)

Av Emma och Linnea - 5 januari 2013 14:57

Hej!
Har precis kommit in från stallet. Red barbacka och det gick bra. Höll på att ramla av ibland men höll mig kvar;)

Jag och mamma var faktiskt så duktiga så vi var ute och joggade innan:)

Imorgon så åker vi och tittar på en häst till mormor. Jag vet int var det är men det var int jätte långt iaf;)

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Skapa flashcards