ponnyjeff

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Emma och Linnea - 6 januari 2013 22:39

Mitt och Barres bästa minne är nog när vi var på vår första tävling.

Det var den 6:e oktober 2011 en LC:2.

Jag tränade på programmet hemma och det gick aldrig bra. Han blev nervös och sprang med huvet högt och trippade. Jag kunde inte ens få han bra ett steg och han rusade i galoppen.

Jag kom till tävlingsplatsen utan några förväntningar. Jag lastade ut och barre var en helt annan häst! (Han älskar att tävla) han var så stolt och kände sig så duktig. Jag satt upp och han gick jätte bra! Han var lugn och avslappnad lyssnade till 110% på mig så de missar vi gjorde skylls på mej.

Jag kom in på banan och var faktiskt inte ett dugg nervös. Vi red programmet klockrent och jag var så nöjd!! Han rusade inte, han lyssnade på allt. Visst det blev en sista placering. Who cares! Det var vår första tävling och dom jag mötte var grymt duktiga!;) Vi gjorde vårt bästa mer kunde vi inte göra;)

Jag och barre tog ett sånt enormt kliv efter den dagen och det har bara gått bättre och bättre sen den dagen:D

Av Emma och Linnea - 6 januari 2013 20:48

tycker att ni har varit lite dåliga på att kommentera på sistone!:/

ingen har varit med och kommenterat på dom frågorna om jeff:(

så jag tänkte att NI ska få bestämma vad jag/vi ska skriva om denna veckan:)

kommentera under och ge förslag för om vi ska kunna skriva fler inlägg så måst vi ju veta vad ni tycker om att läsa om;)

Av Emma och Linnea - 6 januari 2013 20:29

 


denna prudukten vill jag DISSA: cartago boots rosa


jag köpte ett par cartago boots på gekås och dom var ljus rosa.

visst dom hade jätte bra passform men den när dom väl blev blöta och smutsiga så är dom det.

jag har tvättat dom i tvätt makinen, förhand och med högtryckstvätten men dom är fortfarande smutsfärgade.

och dom går sönder med och mer efter tvättar och användning. efter första gången så var där hål på insidan och nu är hela nedre delen av insidan lös.

och kard borren är jätte kort och den slits snabbt.

dom bootsen använder jag mest av alla boots för att dom skyddar och så men dom är jätte dåliga för övrigt.

det är nog bara för att jag har bara för stora eller för små boots annars;)

 

mina är dom rosa uppe till vänster men dom ser nästan ut som dom längst nere till höger;)

Av Emma och Linnea - 6 januari 2013 20:08

 


jag vill hissa denna läder tvålen:)

Den heter: Equifix Lazy-man snabb rengöring för läder

enligt mina kompisar så är det super bra och det varar länge för man använder bara ca en kork:)

och det kostar förmodligen inte mycket:)


bruksanvisning:

man häller vatten i en hink. Häller i ca en kork av medlet.

Doppar i tex. tränset i ca 30 sek och sen är det bara och ta upp och torka av med en torr trasa och låta torka över natten. Sen nästa dag kan man smörja med läder tvål eller liknande om så önskas:)


min kompis sa att man kunde köpa det på ridvaruhuset i torsjö:)

tror faktiskt att jag kan unna mej en sån;)


här är lite foto på min kompis träns som hon hade problemet med att få väck all stöv, men nu efter massa olika produkter så hittade hon det i källaren:) hon hade haft lösningen hemma hela tiden;)


före rengöring:

 

efter rengöring:

 

såhär der flaskan ut om någon undrar;)

 


om ni vill läsa det hon hade skrivit så gå in på hennes blogg och läs och kommentera!!:)

www.ponnyguld.devote.se



Av Emma och Linnea - 6 januari 2013 18:39

Idag är det söndag:)
Jag vaknade lite i 10 men gick upp lite i 12;) åt en macka och sen gick jag ut i stallet och mockade några boxar och sen tog jag in Jeff:)
Jag tog ju foto idag så jag knoppade han ( som inte gick super för Jeff har ingen bra knopp man, någon som kan hjälpa mej?)
Borstade och flätade svansen så den blev lockig och satte hovfett på hovarna:)
Jag var själv och tog foto, det är därför inte hela han kom med på bild;)
Och Jeff är inte den lättaste att fota för han vill ju aldrig stå still och fint:/
Sen när vi kom tillbaka från vår lilla foto promenad så släppte jag ut han och fixade resten i stallet;)
Nu har jag nästan städat klart på mitt rum det är BARA hälften kvar;)
Nu kollar jag och mamma på narnia och snart kommer pappa hem med mat:)

Av Emma och Linnea - 6 januari 2013 17:23

Vi var och provred hästen och det gick bra. Vi får se om mormor gillade den.

Jag har ridit idag. Det gick jätte BRA!! Jag red i min nya jacka och kofta.

-Stor HISS till jackan den var varm och skön utan att vara stel (jag brukar nämligen tycka att många jackor blir stela så man inte kan röra sig) men denna var rörlig och bra (tyckte jag)

-HISS till koftan den var oxå varm och skön. Det enda negativa är att knapparna framtill lätt ramlar av, det var därför dom såldes så billigt.

Av Emma och Linnea - 6 januari 2013 00:25

Denna annonsen måste vara fake!! Vad tror ni??

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Skapa flashcards