ponnyjeff

Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Emma och Linnea - 7 januari 2013 21:05

Godnatt!!
Imorron så är det skola. Som sakt så kommer jag nog inte hem förren lite efter 4 och jag slutar 2 men bussen kommer inte förren kl 15 något...
Om nu inte dom har bytt buss tiderna!
Hoppas det!! För vi ska inte behöva vänta så länge på bussen !
Men lilla jag kan ju inte ändra något ...
Det är la bara att godkänna det fast det inte är rätt!


Imorron så ska min lilla ponny ridas :)
Ska kanske tragga lite på mamma så vi ringer till dom med ridhuset;)


För jag vill så gärna kunna löshoppa Jeff snart för att se hur högt han kan hoppa :)
Asså jag menar inte sätta upp 130cm utan börja vid 80 cm och sen höja så högt som det går:)
Max till 125cm!!
Om det nu går;)
Hemma har ju Jeff trav hoppat 110cm:) vi får la se ;)

För i Hässleholms ridhus så får man inte släppa hästarna lösa. Som jag tycker att man skulle få men man kanske får det i lilla ridhuset;)

Natti natti!!:):):)

Av Emma och Linnea - 7 januari 2013 19:00

han ska ha:


rosa benskydd och smutsfärgade boots.


rosa grått schabrak.


svart pullar träns.

   


har tyvärr inte någon bild på tränset på min dator men ni har nog redan sett det;)



Av Emma och Linnea - 7 januari 2013 18:00

lite info om veckans outfit kommer senare för min dator är seg!!

det tar ju typ en timme för den att godkänna en bild!

men i alla fall;) bilder kommer senare!;)

det lovar jag:)

ha en fortsatt bra dag för imorron så börjar helvetet!!

hejdå!:);)

Av Emma och Linnea - 7 januari 2013 17:00

ligger just nu i sängen och för över lite bilder från mobilen till datorn:)

har så många bilder och jag vill inte bli av med alla så jag för över och sen raderar jag några på både datorn och mobilen;)

longerade jeff innan och spände in han:)

jag tänkte att vi skulle göra ett hård pass idag. jag lät han skritta,trava och galoppera och sen började jag med inspeningtyglarna;)

för skojs skulle så tog jag tiden på det och så han skrittade inspänt i 5min i båda varven och sen trava i tio minuter i båda varven inspänt och sen pusta löst i ca 5min och sen galoppera i ca 8 min i båda varven inspänt:)

tro mej han blev faktiskt lite svettig;)

imorron så ska jag bara skritta honom lite och sen vila på onsdag:)


Av Emma och Linnea - 7 januari 2013 16:00

denna månaden så ska vi försöka att göra 100st inlägg:) än så länge så har vi gjort ca 50 st:)

det är la bara att skriva. men jag tror att vi klarar det för det är mer en hälften av månaden kvar;)

och om vi gör lika många inlägg som vi brukar så går det nog;) tror faktiskt att 100st är för lite;)

för förra månaden så hade vi 90st;)

Av Emma och Linnea - 7 januari 2013 15:56

Lite bilder på mig och barre från 2012.

Av Emma och Linnea - 7 januari 2013 15:00

 

det första han gjorde när vi hade ridit klart hovslingan:)

 

öron foto på jeff:)

 

hehe;)

 

visst liknar han en hyena?;)  eller ett vild svin;)


japp här var lite foto på jeff;)

ps. jag har nog lagt upp dessa innan;)

Av Emma och Linnea - 7 januari 2013 14:00

...är att göra ett inlägg varje timme i 12 timmar:)

och det ska bestå av minst 7 meningar-punkter:)

låter detta bra? det tycker jag i alla fall;)

har redan gjort inlägg varje timme sen kl 7 så jag håller på till kl 19:00!!!:)

hejdå!!

godbyeeeeee!!;)

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Skapa flashcards