ponnyjeff

Alla inlägg den 20 februari 2013

Av Emma och Linnea - 20 februari 2013 22:04

Hej!
Har inte bloggat så bra på sistone för jag har haft mycket att göra och varit trött efter det.
Men ialla fall. Idag så var det träning.
Gick väll inte så jätte bra... Det svåraste var en övning som vi skulle hoppa ett ess och vi kom hela tiden fel men till slut så fick vi till det;) men i slutet så var han trött och när han är trött så blir han kinkig och springig och när han är kinkig och springig så börjar han vägra när han börjar vägra så åker sadeln fram och när sadeln åker fram så spänner det ju i rumpan på han för svanskappan drar och han kinkar igen för man säger till honom så man kan säga att han var en bock och spark ut Maskin i slutet för det var som en bandspelare hänger upp sej, Han bara stod stilla och hoppade;) haha kunde inte hålla mej för skratt för jag tycker faktiskt att det är roligt när han bockar för jag vet att jag inte kommer ge mej och det är bara att låta han göra klart och sen börja om;)

Men Alexandra tyckte att jag skulle ha tre delat tränsbett istället för pessoa för nu har vi gjort så han inte haf så stor galopp men nu måste vi få in studset i galoppen och inte det trippiga, för han har lätt för att trippa fram och så. För det var en övning som jag skulle ha 3 galopp språng på men fick in 4st istället men annars så brukar jag bara få in 2st

Men som sakt ska hoppträna på vanligt bett för nu har vi stoppat upp galoppen för mycket och behöver få lite mer fart i den.

Men jag ligger fortfarande och tänkte på vad jag gjorde gör fel... Men som sagt det är bara att vänta tills imorron och få rida han och ha ett bra rid pass.
Men som sagt! Det kan ju inte gå bra alla gånger ;) det har ju gått värre;)
Jag får ta stegen som dom kommer:)

Nu ska jag lägga mig ;)
Godnatt !:)

Av Emma och Linnea - 20 februari 2013 18:44

Hej!
Idag så har jag varit i stallet hela dagen. Red först barre barbacka och sen red jag star. Barre var super fin och duktig!!
Star var lite stel, spänd och ofukoserad! Men det blev bra till sist:)
Har planerat in en tävling med star i slutet på april som vi ska anmäla till:D!!

Ha det bra!:)

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Skapa flashcards