ponnyjeff

Alla inlägg den 25 februari 2013

Av Emma och Linnea - 25 februari 2013 21:52

Hej!
Har inte gett er live uppdate idag men nu kommer det;)

Idag så var det första dagen i skolan efter lovet. Visst ville man bara släcka lampan och sova vidare men så går det inte till ;)
1: klä på mej
2: äta frukost/kolla tv
3: smink på & platta håret
4: cykla/ åka till bussen/skolan

Så brukar det gå till varje morron.

Idag red jag i hagen.(har fortfarande inte tinat helt på banan)
Tränade mest att få han böjd och fin i trav. Men gick ju inte riktigt så bra i höger. För Jeff har typ en knytning i övre delen på halsen så i höger varv så står han utåtställd. Jag vet att han inte kan hjälpa det men jag måste få väck det!
Det sinkar mej rätt mycket och gör mej bara irriterad.
Jag har tänkt att han kanske skulle behöva massage för att få väck det men det vet jag ju vad det kostar!
För man måste ju ha dit dom flera gånger det räcker liksom inte bara med en gång. Man kanske behöver det typ 5-10 gånger .
Och då kan jag tro det går på några tusen . Jag får väll försöka träna väck det;) om inte det går så har jag ju inget annat val.

Någon som vet någon billigt häst massör?

Nu ska jag lägga mig:)

God natt!;)

;)

Av Emma och Linnea - 25 februari 2013 20:43

Av Emma och Linnea - 25 februari 2013 17:58

Hej!
Sitter här i soffan nu och tittar på tv.
Ska snart äta sen äre plugg som gäller. So läxförhör på onsdag.

Första dagen idag efter lovet:( det gick bra kändes som vanligt jag var int ens trött! Men det e bara för jag har gått upp tidigt hela lovet! Men nu vill jag bara ha lov igen!! Men fem veckor kvar sen påsklov:)!!

Snälla snö försvinn!! Och välkommen vår och sommar!!

Känns lite tomt just nu att inte ha någon häst:( men vi äger ju barre fortfarande och vi letar ju efter en ny ponny till mig, men det kan ta tid att hitta min dröm pålle:) men jag letar och provar för fullt! Men ngn stans här i Sverige eller ngt annat land finns min framtida ponny!:) man får bara tänka posetivt:)

~If it's meant to be it will be~


Av Emma och Linnea - 25 februari 2013 10:00

denna är jag faktiskt nöjd över att jag har gjort själv;)

förutom att pannbandet blev lite väl litet;)

 

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Ovido - Quiz & Flashcards