ponnyjeff

Alla inlägg under februari 2013

Av Emma och Linnea - 16 februari 2013 21:21

Hej!
Idag så gick jag upp vid 9tiden. Gjorde inget speciellt. Jo jag städade ju mitt rum som såg ut som andra världskriget!! Innan så var det alltid jag som hade ordning och reda men tror banne mig att mitt rum var stökigare än lindas för en gångs skull!
Men nu är det rent och snyggt;)

Jag red Jeff vid 6 tiden. Hade longerings gjord med stigbyglar och inspänningstyglar. Men efter ett tag så tog jag av honom sakerna och släppte honom för jag var inte riktigt säker på om det gjorde ont när jag travade för då läggs ju all min vikt på/precis bakom manken. Och jag ville inte att han skulle bli öm. Haha nu låter jag som en jätte fjantig häst människa!;) men jag är faktiskt rätt rädd om Jeff och är alltid rädd att dagen efter en hoppträning att hans ben ska vara svullna. Men det har som inte varit som tur är;)

Imorron så ska jag kanske rida ut om det inte är för halt.
Har faktiskt inte ridit ut på jätte länge;)
Ska även smörja alla mina grejor, har inte smörjt dom på jätte länge!! Har säkert inte smörjt min sadel på 1,5- 2 månader!:D haha!! Men jag ska smörja: alla träns, sadlar, hoppgjord, martingal (kanske).

Under lovet så ska jag:

Tvätta: alla benskydd & boots, schabrak, mitt transport täcke, och kanske lite andra täcke;)
Vi får se;)

Städa i stallet & här inne;)
Tvätta kläder.
Och det viktigaste!!
RIDA!!!

Ps: har hört från en annan bloggare att hon hade problem med att hästens man blir tunnare och fäller när man har halstäcke. Jag har märkt lika dant på Jeff! Hon sa att man kunde vika ner halsen på täcket under natten och ha på den på dagen. Jag kunde ta hur mycket som helst på jeffs man det räckte jag drog fingrarna igenom! Så nu står Jeff men täcket på halsen ner vikt. Jag kollade lite närmare på jeffs man och han fäller för att manen slits av, alltså att manen bryts lätt. Hoppas att den blir bättre till när jag ska tävla!!
Kanske fotar imorron om det syns.
Om det inte hjälper så får jag byta till det utan hals för det är ju inte minus grader nu;)

Av Emma och Linnea - 16 februari 2013 20:16

Hej!
Har precis varit ute och kvällsforat! Lika mysigt varje gång:)!

Fick ett sms av Sarah som värmde i hjärtat! Du ska bara veta hur mkt du betyder för mig! Och Emma oxå såklart! Vad skulle jag göra utan sånna vänner som er<3

Nu slänger jag mig på soffan och ska titta på melodifestivalen! Ha en bra lördagskväll:)

Av Emma och Linnea - 16 februari 2013 19:26

1: pay and jumpen på stall ekeberg när jag hoppade dom tre sista hinderna en extra gång.

2: när vi var i finalen i Osby och alla var på väg att åka hem för att vi inte gick till omhoppning, men vi kom tvåa i hela ponnyallsvenskan :)

3: när jag blev placerad i LC+5 i julahoppet i åsbo:)

4: när jag hoppade av sadeln och där var två fläckar;) haha fy f*n vad jag är spiss rövad:D förstår varför Jeff inte tycker om när jag rider barbacka;)

5: idag när jag tog upp alla mina rosetter som jag ska hänga på väggen:) kommer ihåg alla gångerna jag fick dom:)

Av Emma och Linnea - 16 februari 2013 19:18

1: han hatar bommar.

2: han hatar kryss.

3: han är inte så duktig på skänkelvikning.

4: han kan inte byta galopp om man byter varv.

5: han pustar ut efter han har bajsat.

6: han kunde knappt något när jag köpte han.

7: han börjar bli en gammal gubbe, och behöver snart käpp för han blir ju 12år detta året;)

8: hans svåra varv är höger.

9: han kan inte bli smal, han kan bli normal men inte så smal som jag vill.

10: han har fortfarande lite svårt med kombinationer.

Av Emma och Linnea - 16 februari 2013 13:13

Hej!
Har precis ätit.
Jag var uppe i stallet vid ca 9.30 Jag red barre och provade nya hoppsadeln på han. Den låg jätte bra och var super skön!!:)
Åhh jag längtar till imorron!!;)
Men nu e det ju oxå äntligen sportlov!!!:)

Ha det bra!:)

Av Emma och Linnea - 16 februari 2013 12:55

Hej! Igår så red jag monette:) det gick bra och hon hoppade till och stegrade sig en gång. Det blev mycket galopp för hon har så skön och gungig galopp:) visst i början så var det lite svårt att fatta galopp för det var första gången jag galopperade på henne;)
Jag hoppade även henne!:) jag sa till mamma att höja hela tiden men vi slutade på 60cm. I början så hittade hon inte riktigt tekniken men sen efter ett par skutt så hoppade hon bra, först skulle jag bara trav hoppa men hon tycket det var så roligt att hon galopperade;)
Fast än så länge så är hon inte rätt häst för mej för jag vill ha en snabb och en häst som går fram av sej själv men monette är rätt sölig och man måste driva hela tiden.

Visst ja jag hade min sadel på henne:) jag satt mycket bättre fast den var lite för bred men den rörde inte manken .
Men i övrigt så satt den riktigt bra:)

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Skapa flashcards