ponnyjeff

Alla inlägg den 9 mars 2013

Av Emma och Linnea - 9 mars 2013 19:24

Hej!

Idag så har det blåst ända sen man gick upp fram till nu och kommer säkert göra det ett tag till!!

Idag så har jag faktiskt inte gjort något speciellt;) bara slappat på soffan och varit i stallet.

När jag gick ut i stallet så började jag med att mocka alla fyra grisiga boxar. Fattar inte varför dom varit så skitiga på sistone !!
Fyllde på med vatten och satte in hö, allt som alla brukar göra.
Plockade lite i sadelkammaren som vanligt och dammade av tränset och martingalet som har hängt ett tag :)
Måste verkligen börja få ordning för jag vill använda martingalet mer men orkar aldrig för det är så stökigt. Svårt att förklara men ni tycker väl att det är roligare att använda något som hänger snyggt och prydligt än något som bara ligger på en bänk!?;)
Men ska försöka få mer ordning. Har tänkt att antingen sätta in en garderob eller något annat så man kan stapla upp bättre och ha allt på en och samma plats. ( benlindor där och huvor där)
Istället för att ha allt på olika konstiga platser huller om buller.
Få se om jag fixar lite imorron ska fortsätta inreda min andra sadelkammare som är inomhus och jag har tänkt ha schabrak och täcke och träns och läder grejor som inte används:)

Red på banan idag för det blåste ju som sakt;) jag gjorde olika böj övningar och hoppade några skutt.
I början så var han som en hingst blandat med oriden unghäst:D
Haha!! Men han tycket inte om att det blåste bakom honom så han sparkade på luften (trodde han) haha!!
Han var väldigt studsig och kände som han skulle stegra antigen på ena hållet eller på andra. Nja men jag tycker om sånna hästar som är studsiga och heta som har fart och man måste hålla dom hela tiden, typ som när dom travar eller galopperar på stället försatt dom studsar så mycket. Svårt att förklara men gilla sånna hästar:)
Jeff är det ibland men hade ibland önskat att han var det på tävlingar istället;)

Kollar på film nu i myskläder;)
Så hejdå ;)

Av Emma och Linnea - 9 mars 2013 14:46

Ett schabrak gold medal 329kr

En hink 24kr

Ett bett 159kr

Av Emma och Linnea - 9 mars 2013 10:45

Hej!
Har varit uppe i stallet precis. Vi släppte ihop alla hästarna i samma hage idag. Det gick jätte bra Tini är bara lite sur och sparkar Sabine, men det blev bättre efter ett tag.

Nu ska jag bara göra vid mej lite sen drar jag till hööks. Hehe hästaffär idag igen;)

Ha det bra! Det kommer bilder på vad jag köpte sen:)

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Skapa flashcards