ponnyjeff

Alla inlägg under juni 2012

Av Emma och Linnea - 28 juni 2012 12:18

Hej!

idag red jag barbacka, fast jag hostar, men jaja skit samma:);)

när jag började rida så skrittade jag fram retså ordenkligt och sen började jag göra lite volter och böja han i hörnen.

innan jag började trava så jobbade jag han, han var rätt så svår idag:) med det har nog att göra med att jag hadde det vanliga tränsbettet.

det är så dumt att man inte får ha pessoabett när man tävlar dressyr!! ( tycker jag ;) )

sen började jag trava först på långa tyglar och sen jobba han.

jag travade rätt så mycket i med att jag red barbacka;) gjorde volter, travade över en bom, tempo växlingar och lite annat;)

vet inte varför men när jag rider barbacka så knyter det sig i låren och i höften. är kanske för spänd?

jaja åter till ridpasset;)

när jag hadde travat klart så började jag galoppera:)

men bara en gång i varje varv.


bettet:

när jag har det vanliga träns bettet så måste jag dra han mer i munnen och ibland såga för han ska gå på tygel, när han äntligen har gått ner så går han upp igen!! det är så tröttsamt...

när jag har pessoabettet så behöver jag bara ta lite i tyglarna och vips så är han på tygel:) och han stannar där med utan att jag ska behöva "hålla fast han" .


   

har det inte tyglarna i den lilla ringen längra har dom i den stora:)

Av Emma och Linnea - 27 juni 2012 21:11

Hej!

idag så skulle jag lägga ut bilder på min utrustning på bloggen, men jag tog på mobilen och den är så konstig att överföra dom till datan så det får bli till imorron istället, så jag kan ta på kameran istället.

På lördag så ska jag åka och kolla på tävlingar med sarah och kanske linnea:)

min tränare ska tävla 140 cm.


 

   

första bilden är catalina andra är gulliver och tredje är nobless.


hejdå ses imorron  

Av Emma och Linnea - 27 juni 2012 16:35

Hej!

Det blir bara två pannband i färgen blå och gul( ett till mig och ett till sarah ) och en lädergrimma från hööks.

Istället åker vi till hööks i sommar:)


   


Av Emma och Linnea - 26 juni 2012 16:49

Hej!

idag blev lisa mamma:) <3  kl 14,27 föddes en liten kattunge:)

 

lisa och hennes bebis:)  <3<333

Av Emma och Linnea - 26 juni 2012 11:43

Hej!

kommentera om du vill att jag ska länka till din blogg:)

OBS!!! då måste ni länka till min blogg!!:)



Av Emma och Linnea - 25 juni 2012 23:13

Hej!

detta är det sista inlägget idag:) väldigt långt:)

Om jag får beställa från hööks så skulle jag vilja beställa detta:)


 

denna lädergrimman skulle nog passa bra på jeff:)


 

detta schabraket passa nog bra med tränset nedan

         I

         I

        v

 

snyggt och billigt träns:) ( as många rea saker på hööks!! )


 

Tävlingstopp är ett måste när man tävlar;)


   


skulle jätte gärna vilja ha detta schabraket och två av dom pannbanden men, det fanns inte i jeffs storlek:( jag vill ju inte köpa två pannband i stl cob om dom kanske inte passa:(

jaja jag får väll nya mig med det jag kanske ska beställa:)


 

detta var den dagen jag fick hem jeff:) vilket leénde på läpparna jag fick då efter all väntan:)

ni förstår jag skulle säkert fått hem jeff en månad innan men han fick kvarka.

fy vilket långt hår jag hadde då:)


 

dagen efter jag fick hem jeff så långerade jag han:)

   

fy vad både jag och jeff har förendrats:)

bild år 2011 i april eller maj:)


   

bilder från år 2011 i september (han var väldigt tjock)


 

jag och jeff på träning år 2012 i april


 

jag och jeff i maj 2012


   

jag och jeff typ nu:) man ser att man förändras mycket på lite mer en ett år;)


imorron kommer jag sätta in bilder på min utrustning och skriva om den och kanske några filmer på mina andra pay and jumper:)


Godnatt:)




Av Emma och Linnea - 25 juni 2012 20:47

Hej!

jag sitter här nere och kollar på tv med pappa, och har en äklig katt i knäet!!

Pappa kollade på en kanal( världens tråkigaste ) " en kluven stad " på tv2!!

pappa blundar och sover nästan och sen frågar jag om jag får byta, han säger ja gör du det. när jag tar fjärkontrollen och bytar så säger han " du  får inte byta det varar ju bara i 10 mintuer till, jag kan väll få se det ".

aaaa!!! blir så trött ibland..

men nu kollar jag ialla fall på simson:) ;)


imorron är det den sista träningen:) ska bli roligt;) ska nog ha det vanliga bettet då också.

sen innan den riktiga träningen börjar så ska vi ha en "för träning"  :)

imorron så ska jag nog gå upp kl 8 eller 9 sen när jag gått upp så ger jag hästarna hö, vid 12 så ska jag ge jeff kraftfoder och kanske vid 14.30 eller 15.00 så borstar jag och fixar till han :) kl 17.40 eller jag vet inte men vi ska hämta min kompis och hennes häst så vi är kanske där kl 17.50 eller 17.55 sen äker vi och tränar i ridhuset för en tränare som heter alexandra. hoppas det inte regnar.


får fjeska ( stavning ) lite för mamma så jag kan beställa från hööks:)

Av Emma och Linnea - 24 juni 2012 13:18

  Hej!

Jag har precis kommit hem från pay and jumpen i vinslöv. det gick faktiskt super bra.

ps. inte värdens bästa film men den duger väll;)

   

80 cm:)
 
  70 cm:)

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Skapa flashcards