ponnyjeff

Alla inlägg under december 2012

Av Emma och Linnea - 31 december 2012 20:31

Tänkte berätta lite om mina och Jeff för och nackdelar detta året fast jag minns faktiskt inte då mycket för jag har världens dåligaste minne!!

Positivt:

* jag och Jeff hittade till slut en passande sadel. En svart Bates evolution cair hoppsadel med luft stoppade paneler.
Om jag inte minns rätt så köpte jag den för 8000-8500;-
Den passade perfekt utan svanskappa och han kunde till och med vägra utan att den kasade. Han var till och med tjock!!! Men nu när han är smal så kasar den ! Det borde ju vara tvärt om;)

* vi kom ut på rätt många tävlingar fast vi började denna sommaren:)

* fick bra resultat på sista tävlingen. För den näst sista gick det ju inte bra på så den i åsbo var ju ett bra slut på året:)

* kom upp så högt i hoppningen på så kort tid:)

Finns säkert fler positiva men har ju dåligt minne som sagt;)

Negativt:

* fick testa och ta hem rätt många sadlar innan vi hittade den som jag har nu:)

* trillade av så många gånger på så kort tid.

Kommer inte på fler nu;)

Av Emma och Linnea - 31 december 2012 15:45

Hej!Jag tänkte berätta lite mer om min gamla B-ponny. Hon hette(heter) Miranda och är född 2000 vi köpte hon till mig 2006 så jag var alltså 7 år. Hon hade gått på ridskola innan vi köpte hon. Hon kom till oss och jag red runt och hon var så snäll. Sen började vi oxå träna så vi åkte i väg på lite träningar och det gick väll sådär men jag var endå nöjd. Sen helt plötsligt så bestämde hon sig för att int gå upp i transporten. Vi kämpade och kämpade och det gick tillslut att få upp hon. Men då var det ju så att när man skulle ta upp "lemmen" så kastade hon sig ut. Vi hade ju en bom bakom i lagom höjd men vi förstod int hur hon tog sig under. Tillslut så tyckte jag int att det var roligt att behöva gå ut och lasta 2 h innan och en gång fick vi ringa tränaren och säga att vi int kom för vi fick int upp hon. Det sista året som jag hade hon så köpte vi en D-ponny(barre) och då hade jag en klasskompis som red hon 4 ggr i veckan. Det gick bra och hon lärde sig jätte mkt! Sarah (www.ponnyguld.devote.se) vi kan väll säga att Sarah kämpade men blod, svett, och tårar! Men hon lyckades! Sen sålde vi hon till en snäll liten tjej. Vi hade int lastat hon på 1 år. Hon gick rakt upp med mig. Och nu när dom har henne så har hon aldrig krånglat(peppar peppar). Men fast hon var en liten buse ibland så saknar man ju endå hon när man tänker tillbaka.

Av Emma och Linnea - 31 december 2012 13:41

Dessa var en av dom två raketpaketen vi köpte;)

Av Emma och Linnea - 31 december 2012 12:31

Idag så är det nyår!:)
Vi är på väg och ska handla:)
Ska nog träna lite miljö träning sen med Jeff och jag hinner;)
Med en stor röd boll och blå presenning .
Nu måste jag sluta för vi ska gå nu:)
Kommer kanske video sen;)

Av Emma och Linnea - 31 december 2012 12:10

Hej!
Nu har man ridit för sista gången år 2012. Men det var ju tur att han var duktig. Vi gjorde skänkelviknikgar i alla gångarter idag igen sen gjorde vi lite galoppombyten, fram & bakdelsvändningar, gallop från skritt och halt.

Det var int lika skönt att rida idag som igår för det regnade ju idag. Men ridpasset gick lika bra för det.
Har tyvärr ingen film.

Av Emma och Linnea - 30 december 2012 23:44

Nu ska jag lägga mej:)
Imorron så är det nyår !!
Vi har inte ens köpt raketer eller bestämt vad vi ska göra till för rätt!
Imorron så ska jag nog rida ut eller för första gången gå ut en runda med Jeff om vädret tillåter;)
Men iallafall :)

Godnatt!!!:):)

Av Emma och Linnea - 30 december 2012 17:15

Idag var det som sakt hoppning på schemat skriver inget förutom att jag är jätte nöjd:)
Klipper ihop lite filmer men videofyme krånglar.. Men det kommer iallafall ut video idag eller imorron:)
Ps: glöm inte att det är hoppning på svt 1 nu!:)

Av Emma och Linnea - 30 december 2012 14:02

Hej!
Hmm vad ska jag skriva om?

Idag har jag ridit. Vi jobbade mkt med att göra skänkelvikning i alla gångarter det gick jätte bra.
Han blir så himla lösgjord av skänkelviknikgar så det ska jag börja göra oftare.
Han är så himla pigg och glad nu!! Men det är bra att han e positiv till arbete! Efter jag hade ridit klart så skrittade vi ut en sväng i skogen:)

Det e ju nyårsafton imon!!:) man får ju börja plugga in att det ska vara 2013 sen;)

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Skapa flashcards