ponnyjeff

Alla inlägg under februari 2013

Av Emma och Linnea - 28 februari 2013 18:37

Hej!
Har precis kommit hem från stallet.

Dagen idag har varit bra. Gick upp 06.15 sen gjorde jag vid mej och sen rusa ut till bussen. Första lektionen var NO, Tröök!

Fredag imorron, yejjj!!

När jag endå var i stallet så passade jag på att fota Sabine vilket int blev bra för hon står int stilla i en sekund men ni får endå se någon bild.

Ha det bra:)!

Av Emma och Linnea - 27 februari 2013 21:02

Hej!
Sitter här i soffan nu:) har precis pluggat "lite".

Onsdag idag, var uppe i stallet och tog in hästarna och ryktade Sabine.

Veckorna går fort! Jag tyckte det precis var måndag. Men det gör inget för jag tkr helgerna går långsamt och vardagarna snabbt:)
15 veckor kvar till sommarlovet;)!! Man tror ju knappast det om man tittar ut men snön börjar ju försvinna sakta. Men man börjar se att det är på väg att bli vår!

Och som jag brukar skriva "ha det bra";)

Av Emma och Linnea - 26 februari 2013 20:27

Hej! Idag så har jag pluggat jätte mycket!!
Imorron så har jag so läxförhör och jag tycker att jag kan det bra.
På tisdag så har jag engelska prov, kan sådär.
På tisdag nästa vecka så jag jag so prov sista lektionen tycker faktiskt att jag fattar det för en gång skull och kan det rätt bra;) och efter skolan så ska jag göra matte om prov. Ni vill inte veta vad jag hade, men jag kan säga att det var inte många poäng;)

Jeff fick vila idag för det är rätt lagom. För annars så hittade jag ingen lagom dag som han skulle kunna vila och jag tycker att han förkänar en dag vila i och med det är tävling för annars så hade jag ridit idag;)

Imorron så är det hoppträning:)
Jag vill testa hoppa kombination med ett eller två galopp språng mellan och träna på att få rätt galopp och komma rätt för att mäta lite avstånd;)

Snart blir det duschen och träna lite till på läxa och sen lägga sig;)

Kollar nog inte in här mer idag så vi ses imorron;)

Av Emma och Linnea - 26 februari 2013 19:29

Nu var läxan gjord och jag har ätit.
Så nu e det soffan och titta på tv som gäller.

Var även uppe i stallet och tog in hästarna. Saknar min lille barre!
Men tittar för fullt på ponnysar, ska titta på ngn i helgen oxå:)

Men ha det bra för nu kan jag int skriva länge till för då tar batteriet slut:)

Av Emma och Linnea - 26 februari 2013 14:53

Hej!
Fick sluta tidigare från skolan idag för jag skulle till tandläkaren:(! Inga hål!! Har faktiskt aldrig haft ett endaste hål på mina 14 år ~stolt~ ;)

Men nu sitter jag och tittar på tv, snart läxa som gäller.

Se ya later!;)

Av Emma och Linnea - 26 februari 2013 09:30

 

;)

Av Emma och Linnea - 26 februari 2013 07:39

Av Emma och Linnea - 25 februari 2013 21:52

Hej!
Har inte gett er live uppdate idag men nu kommer det;)

Idag så var det första dagen i skolan efter lovet. Visst ville man bara släcka lampan och sova vidare men så går det inte till ;)
1: klä på mej
2: äta frukost/kolla tv
3: smink på & platta håret
4: cykla/ åka till bussen/skolan

Så brukar det gå till varje morron.

Idag red jag i hagen.(har fortfarande inte tinat helt på banan)
Tränade mest att få han böjd och fin i trav. Men gick ju inte riktigt så bra i höger. För Jeff har typ en knytning i övre delen på halsen så i höger varv så står han utåtställd. Jag vet att han inte kan hjälpa det men jag måste få väck det!
Det sinkar mej rätt mycket och gör mej bara irriterad.
Jag har tänkt att han kanske skulle behöva massage för att få väck det men det vet jag ju vad det kostar!
För man måste ju ha dit dom flera gånger det räcker liksom inte bara med en gång. Man kanske behöver det typ 5-10 gånger .
Och då kan jag tro det går på några tusen . Jag får väll försöka träna väck det;) om inte det går så har jag ju inget annat val.

Någon som vet någon billigt häst massör?

Nu ska jag lägga mig:)

God natt!;)

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Skapa flashcards