ponnyjeff

Alla inlägg under oktober 2012

Av Emma och Linnea - 31 oktober 2012 14:26

Hej!
här är en film från träningen igår:)

blev bara en film för jag hade inte så bra batteri och för mamma är inte så bra på att filma med min iphone;)


  han bajsa framför det första hindret det är därför det tar tid;)


Av Emma och Linnea - 31 oktober 2012 12:37

Hej!
Nu sitter jag och tråkar framför tv:n...
Har mockat två boxar och fyllt på nytt vatten;)
Snart så ska jag ut och rida en sväng:)
Ikväll blir det infinity med ponnyallsvenske laget och knock out laget:)
Ska bli gott!!!;)

Av Emma och Linnea - 30 oktober 2012 20:11

Hej!
Idag på träningen då hoppade vi kombinationer och titt hinder:)

Vi började med att hoppa ett kryss:)
Sen höjde hon det till typ 80cm:)
Efter det så la vi till en tre kombination:)
Den låg först på lägre höjd för att hästarna skulle få "känna på" höjden;)
Sen hoppade vi en bana:)
Sen hoppade vi samma bana fast högre:)
Ett räcke på 1m och sen en oxer på typ 1,05m, vet inte riktigt;)
Sen ett titt hinder med en stor låda under , låg nog på 1m sen en tre kombination på:
A: 95cm
B: 1m
C: 1,05m

Jeff hoppade det så fint och elegant ( tyckte jag)

Lägger upp film imorron för kan tyvärr inte lägga upp filmer från mobilen;)

Ps: kolla in min kompis blogg sen för hon kommer lägga upp ett inlägg om träningen:)

Ha det bra:)

:)

Av Emma och Linnea - 30 oktober 2012 13:41

Hej!
När jag kommer hem så ska jag ta in Jeff och göra iordning han ;)
Ge han mat och sen ska jag själv äta;)
Sen vid fem så ska vi köra till träningen;)

Denna träningen så skulle jag vilja träna på:
? få rätt galopp efter ett hinder
? kombinationer typ 3 eller fler hinder
? titt hinder eller annorlunda hinder
Och det behöver inte vara högt för jag vill mest träna på vägarna;)

Av Emma och Linnea - 30 oktober 2012 13:32

Snart tandläkaren!!!!:/:/:/:(
Sitter i bilen med Molly:)

Av Emma och Linnea - 29 oktober 2012 18:09

Hej!
Imorron så ska jag till tandhygienisten typ vi 2 och sen på kvällen är det träning:)
Kanske kan jag fixa någon som kan ta bilder;)

Snart så ska jag äta :)
Kyckling och nudlar ;)

Av Emma och Linnea - 29 oktober 2012 11:33

Snart är gräset klippt....
Bara 3/4 kvar...... ;)

Av Emma och Linnea - 29 oktober 2012 10:49

Hej!
Idag så har jag bakat:)
Bakade först knäck kakor och sen scones muffins:)
Jag lyckades faktiskt den här gången:)

Sen när Linda har gått upp så ska hon gå och jag rida till där vi har våra cyklar och sen cyklar Linda hem en cykel och jag rider tillbaka igen:)
Då har han fått motion idag:)
Längden ligger nog på ca 6 km:)

Nu sitter jag och kollar på tv och har lite ljud tända:)
Fast får nog skäcka dom nu förser är ju ljust ute nu;)
Snart ska jag går ut och klippa gräset;)

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Skapa flashcards