ponnyjeff

Alla inlägg under augusti 2012

Av Emma och Linnea - 13 augusti 2012 19:43

Hej!

jag har tagit kort på min utrustning, visst man kanske inte har så dyra märke.

sadel: bates evolution cair

schabrak: goldmedal

huva: goldmedal

benskydd: horse saver

boots: hansbo?

träns: vet inte? hansbo?

sadelgjord: event

                 

Av Emma och Linnea - 13 augusti 2012 19:25

 Hej!

idag gick jag upp vid 10 och åt frukost. sen åkte jag och pappa till kristianstad:) på vägen hem så gick vid inom stablestore:) köpte inget, bara kollade:)

sen när vi kom hem så gick jag och gav hästarna moröter:)

sen hittade jag ett pool överdrag som vi inte använde, så jag klippte lite i den så jag kan ha den som vattenmatta:)

lite senare så tog jag och linda ut hinder:)

så nu står där 4 hinder på banan:)

satte den blåa poolbiten under ett hinder, jag blev faktiskt väldigt nöjd:) 

sen gick vi in och gorde mat, det blev ris och kyckling.

sen efter maten så gick jag ut och tog in jeff.

red en runda på banan:) det gick bra, han reagerade inte på vatten mattan, han  hoppade helt vanligt över den:)

red ner till stallet igen och rycktede av jeff:)

han var svettig!!;)

sen gav jag jeff kraft foder och lite extra godis:)

medans han åt så gav jag hästarna nytt vatten:)

släppte ut jeff igen och gick in och la mig och slappa på soffan:)

men nu slappar jag framför datan;) haha!!:)

imorron så är det träning:) ska bli roligt:)

 

lite liten men den räcker till mig;)

ha det bra:)



Av Emma och Linnea - 12 augusti 2012 21:25

Hej!

ikväll har jag bakat:) bakade en choklad kaka med mörkachoklad bitar i:) mmm det var gott:)

men den blev inte lika fin:/ toppen på en ville inte lossna så den blev halv:( men det är ju inte utseendet som räknas, det är ju smaken;)

någon som vill va nästa vecka eller??:) kan alla dagar förutom tisdag och lördag:)

imorron så ska jag rida jeff:) blir nog att rida ut en runda:)

blev inte så långt inlägg, jag är inte bra på att göra långa inlägg:) men det blev iallafall något;)

här är lite bilder på min kaka:)

 

 

det är grädde bredvid och florsocker på;)


ha det bra, ses imorron  

Av Emma och Linnea - 12 augusti 2012 16:22

Hej!

nu är jag hemma efter ha haft ponnyridning i hembygdsparken:) fick ihop 440 kr:) ja det räcker nog till några tävlingar;)

kanske tvätta av sej lite och byta om innan vi ska till min moster ocdh äta grillat:)

kort inlägg men jaja;)

Ps kommr nog vara med i tidningen!!!:/

ha det bra, för det har jag:)

Av Emma och Linnea - 11 augusti 2012 22:15

hej!

idag så åkte vi och hämtade sarah och lukas, för vi skulle rida ut en lång runda hemma.

när vi kom hem så rycktade vi dom och sen så testade vi lite sadlar för skojskull på lukas:) jo alla mammas sadlat passade inte lukas, men min dressyr sadel och min hoppsadel passade han:)

dressyr sadlen har jag tänkt sälja för den passar inte jeff alls bra:/

jaja men sen red vi en lång runda, tja.. vi hittade inte helavägen. när vi hadde ridit i kanske 2 timmars virrande på vände vi.. men det visade sej att vi var på rätt väg men vi kanske skulle ridit 100m till så skulle vi varit framme där vi skulle komma;)

men jaja då vet vi det till nästa gång;);)

imorron så ska vi ha ponnyridning i hembyggds parken:) ni får komma och rida!!:)

vi ska ha med gulliver och pontus:) bara inte det kommer en så "stor" och tror att den personen får rida. hästarna är faktiskt gamla och inte igång!! men mamma får väll sej till dom;)

det börjar 12 och slutar 16 och det kostar 20 kr att rida;)

ha det bra   

Av Emma och Linnea - 9 augusti 2012 22:29

hej!

imorron så ska vi till hässleholmsfestivalen:)

var där idag med sarah så blir nog inte så mycket att titta på imorron;)

på lördag så ska jag sarah och linnea till hovdala och rida hovdala slingan förmodligen den korta och sen rida och bada med hästarna:):D länktar redan:)

Av Emma och Linnea - 9 augusti 2012 11:53

hej1

Har tänkt lite på olika bett. jeff håller på att rista och slå med huvet hela tiden, så jag tror jag ska byta eller variera mellan olika bett:) någon som har ett pelham till salu, eller skulle kunna låna ut ett, bara för ett tag så jag får känna hur det känns, bättre eller sämre?

eller så ska jag testa andra bett men vet inte vad för några.. några förslag. har tänkt och läst lite och några säger att hästar som tuggar och är inte så stilla i munnen vill ha plats för tungan? är det sant?

tacksam för svar och tips:):D

ha det bra:)

:D

Av Emma och Linnea - 9 augusti 2012 11:44

hej!

igår så var vi på ikea:) köpte inget specielt, bara en filt som jag ska ha till jeff i stallet;)

idag så ska jag till sarah!!:):D

ska bli super kul:)  har skickat och frågat några personer men inte fått något svar tillbaka:(  :/

jag får väll börja ringa istället;)

någon som vill följ med mej till festivalen idag eller imorron eller på lördag???:)

tacksam för svar:) :) :)

ha det bra, skriver lite ikväll  

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Ovido - Quiz & Flashcards