ponnyjeff

Alla inlägg den 27 november 2012

Av Emma och Linnea - 27 november 2012 21:30

Hej !
Idag så när jag tog in Jeff så märkte jag att han hade tappat ena skon fram...
Vänster fram..
Skickade till mamma och hon skrev att hon skulle ringa till hovslagaren, så han kommer och fixar det imorron;)
Det var ju bara ca 1,5 - 2 veckor sedan han var här!
Men iaf så sa mamma att jag kunde vara med på träningen ändå:)
När vi kom till träningen så berättade jag det för Alexandra, och ja sa att vi skulle ta det lugnt för han brukar vara väldigt ömfotad när han har tappa en sko;)
Och det märktes fast det är mjukt underlag för ibland så ville han inte galoppera fast jag till och med tryckte in sporrarna .
Och sen var han konstig i galoppen i höger varv..
Tror att jag ska använda boots i hagen också för att inte riskera att han trampar av skorna igen!;)
För övrigt så gick det bra på träningen och vi hoppade mest i höger varv och det är jeffs svåra varv!:/
Men jag blev nöjd iaf:)
Sen så berättade Alexandra att det är jätte trångt i åsbo så man får kolla banan riktigt noga och rida väldigt noga vägar;)

Imorron så måste jag leta upp skon i hagen så hovslagaren kan slå på den igen;)
Men det kommer att vara mörkt så får väll gå med massa ficklampor;)
Ska bara longera Jeff imorron;)

Sängen nu;)
Godnatt:)

Av Emma och Linnea - 27 november 2012 06:41

Hej!
Snart är det skola och jag är jätte trött!!:(
Idag är det hoppträning :)
Denna veckan ha jag tänkt att jag ska göra såhär:
Måndag: rida ut men den blev mörkt så jag red lite på banan ;)
Tisdag: träning;)
Onsdag: longera:)
Torsdag: vila:)
Fredag: skritta ut:)
Lördag: tävling i åsbo:) sista för i år..
Söndag: rida ut;)
Nej nu får jag göra vid mej;)

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Skapa flashcards