ponnyjeff

Alla inlägg under november 2012

Av Emma och Linnea - 6 november 2012 20:15

Hemma från träningen nu:)
Satte liniment på hans kotor ;)
Gav han mat och gick in.

På träningen så tränade vi på att göra svåra vägar och omhoppnings svängar;)
Det gick väll bra .
Sen i slutet så skulle jag hoppa en kombination med tre galopp språng mellan och det första låg på 1m och det andra på 1,1m!!!!
Nu har jag hoppat medelsvår b!!!!:)
En gång när jag skulle hoppa så vägrade han på andra men set var mitt fel och då satt jag på halsen!!;)
MEN JAG TRILLADE INTE AV!!!!!
Har film på lite men inte på när jag hoppade 1,1m för mamma orkade inte filma mer;)
Nu ska jag vila lite på soffan framför tv innan jag går och duschar ;)

Av Emma och Linnea - 6 november 2012 15:15

Sitter och kollar på tv med en katt på benen;)
Ska snart ut och göra vid Jeff och lite annat:)
Ikväll är det träning och då SKA jag inte trilla av!!!!;)
Men det har jag ju inte gjort på ett tag:)
Tjaaaa inte mycket mer att sej;)!
På lördag så ska jag hoppa 80&90cm på pay and jumpen;)
I Vinslöv så vill jag ta 1m!!!!
Men vi får se hur jag känner;)

Av Emma och Linnea - 5 november 2012 19:24

Idag så följde jag med Sarah hem:)
Vi skulle sälja muffins formar:)
Sålde till tre stycken men dom flesta gamlingar tyckte att det var dyrt!!
Skulle ha ridit idag men hade inte tid/ det var mörkt/ jag är trött:)
Men det gör ju inget om han får vila;)
Imorron så är det träning i ridhuset ;)
Ska bli roligt!!!:D
På söndag så är det pay and jump på stall Ekeberg !!:)
Och nästa vecka på söndag är det pay and jump i Vinslöv!!:)
Och den 1 december så är det tävling i åsbo:)
Har ätit nu och ska kolla på tv:)

Skrev ett jätte långt och fint inlägg innan men det las aldrig upp!!

Av Emma och Linnea - 5 november 2012 06:37

Idag så var man kanske inte så pigg att gå upp;)
Men man får väll vänja sej;)
Snart gå och göra vi mej:)

I efter middag så ska jag nog försöka att rida lite dressyr på banan.
Men först så ska jag sätta alla bommar och hinder stöd i mitten;)
För jag behöver harva ridbanan för det är nere i botten på vissa ställen!!!
Tror faktiskt att vi behöver fylla på med underlaget....

Så idag så ska jag träna på att fatta en lugn galopp och göra halt och flytta han för skänkeln.

Av Emma och Linnea - 4 november 2012 21:35

Hej!
Idag så vaknade jag elva och gick upp typ tio över :)
Åt frukost och kollade på tv.
Sen började vi att möblera;)
Det var mer arbete en vad man trodde !!;)
Var tvungen att tömma skåpen innan man flyttade dom och dom var minsan lika tunga ändå;)
När vi var klara så var klockan typ 5 och då var man helt slutkörd!!
Tog in hästarna och löshoppade Jeff eller typ lät han springa av sej på ridbanan;)
Han bockade och sparkade bakut!!
Han sparkar inte lågt den lille hästen;)
Nu ska jag sova:)
Skola imorron:/
Kommer vara jätte trött!!!!

Av Emma och Linnea - 3 november 2012 21:18

Hej!
Imorron så ska jag gå upp när jag vaknar ;)
Måste få sova ut mej nu:)
Men inte till längre en 11;)
Imorron så ska jag rida:)
Ska rida ut en runda;)
Om det är fint väder så rider jag en längre runda;)
Sen ska jag och pappa kanske fixa ridbanans trasiga lampa;)
Så man kan rida över hela istället för bara i en hörna nät det är mörkt:)
Sen ska vi möblera om.
Vi ska flytta på det stora bordet och tv:n och soffan och några stora tunga skåp ;)
Sen om jag hinner och orkar så ska jag kanske rida ut en runda på gulliver:)

Till vintern så ska vi nog hyra ett ridhus nära oss någon gång:)
Typ en gång varannan vecka:)
Vet inte men tror och hoppas det;)

Det ska göras mycket imorron;)
Bara det blir gjort också;)

Ska lägga mig nu :)
God natt:)

Av Emma och Linnea - 3 november 2012 17:32

Hej!
Idag så hjälpte jag till på tävlingar:)
Det var roligt ;)
Nu är jag super trött!!!
Kommer somna tidigt på soffan:)
Känner att jag skulle behöva longera Jeff men jag är helt slutkörd så jag orkar faktiskt inte;)
Snart in från stallet och sen äta varma mackor :)

Av Emma och Linnea - 3 november 2012 06:05

Hmm...... konstigt.....
Igår så var det den 2 november.
Och då stod min besökar statistik på 99st men nu strå det 145st
Hur kan det ändras när den månaden redan är slut ???!!
Väldigt konstigt ;)

Presentation


hej! jag heter Emma och jag älskar hästar och bor på en gård med 4 hästar och 3 av dem är mina, dom heter jeff, Gulliver och Pontus

Fråga mig

4 besvarade frågor

Länkar

Omröstning

Vad tycker ni är mest intressant att läsa om?
 Hästar
 Mode
 Outfit
 Hiss/diss
 Utrustning (hästar)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken- skriv, skriv och åter skriv!!:):)

Jeff

  jeff är en c-ponny korsning, som är född 2001. Jeff är mörkbrun och är 134 cm i mank höjd. Jeff är aldrig tävlad, men jag kommer förmodligen komma ut på tävlingar inom kort  ^^

Han är min lilla ängel  


Ovido - Quiz & Flashcards